Lamborghini sa po modeli LM002 z prelomu osemdesiatych a deväťdesiatych rokov opäť vracia do terénu. Tentokrát s modelom Urus, ktorý sa chváli motorom s výkonom 440 kW (600 k) a ľahkou karosériou.
Pekinský autosalón je miestom, kde sa predstavil aj koncept športového SUV od Lamborghini a kde sme spoznali jeho definitívne meno. Urus pochádza z označenia divokého a vyhynutého predka dnešného býka, ktorý v ramenách meral okolo 1,8 metra.
Urus sa okrem vysokého výkonu motora pýši aj pokrokovými materiálmi, medzi ktorými má vysoké zastúpenie nový druh takzvaného kovaného karbónu, ktorý je na výrobu výrazne lacnejší a jednoduchší ako klasické laminovanie.
Konkrétna pohonná jednotka ešte nie je známa, môžeme však očakávať, že vzhľadom na to, že vozidlo sa má dostať na trh až v roku 2015, tak V12 to najskôr nebude. Reálnejšie prichádzajú do úvahy motory V10 a ešte reálnejšie prepĺňaná V8, možno sa výkon podarí dosiahnuť spoluprácou benzínového motora a elektromotora, keďže Urus má ambíciu dosiahnuť najlepšie emisie CO2 v rámci triedy. Isté však je, že pod kapotou určite nebude veľký naftový motor typu V12 ako v Audi Q7.
Interiér sa ponesie v klasickom duchu vozidiel značky Lamborghini – vodič aj traja pasažieri sa usadia v škrupinových sedadlách čalúnených vyberanou kožou.
Jazdné vlastnosti by nemali v ničom zaostávať za dizajnom – veľké kolesá zatiaľ obúvajú pneumatiky s rozmerom 305/35 ZR24, čo sľubuje veľmi dobré držanie na ceste, nechýba však ani nastavovanie svetlej výšky v rozsahu približne 10 cm. Vozidlo by sa teda nemalo zľaknúť ani nejakej štrkovej ceste vedúcej k primerane prepychovej haciende.
Lamborghini Urus by sa mal dostať na trh v roku 2015 a výrobca počíta s ročnou produkciou v objeme 3 000 kusov.