Písmená RS znamenajú v Audi vysoký výkon. Doteraz sa objavovali iba na limuzínach prípadne kombíkoch. Avšak najmenšie SUV vo výrobnom programe rúca zaužívané stereotypy. Ako prvé SUV značky prichádza s verziou RS. Síce zatiaľ iba ako štúdiou, ktorá sa predstaví na pekinskom autosalóne, ale je veľmi možné, že do sériovej výroby to bude mať iba na skok.
Pod kapotou vozidla, ktorého svetlá výška sa znížila o 25 milimetrov, sa nachádza prepĺňaný 5-valcový motor 2.5 TFSI s priamym vstrekovaním benzínu. Na všetky štyri kolesá tak prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky S tronic a lamelovej medzinápravovej spojky prúdi vysoký výkon 265 kW (360 k). Vďaka tomu sa dynamika prejavuje katapultovaním vozidla z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a maximálna rýchlosť vrcholí až na 265 km/h.
Športové zameranie vozidla podporuje aj rozšírená karoséria s karbónovými doplnkami. Tie sa nachádzajú na lemoch prahov, telesách vonkajších spätných zrkadiel či na svetlometoch. V interiéri nechýbajú škrupinové sedadlá, ani čalúnenie, ktoré kombinuje kožu a alkantaru, samozrejmosťou je hliníkové obloženie.
Divoké Audi RS Q3 si nerobilo ťažkú hlavu ani s obutím. Na 20-palcových kolesách má obuté pneumatiky s rozmerom 255/30, čo potvrdzuje, že vozidlo bude skôr na naháňanie vetra na diaľnici než na rýchle stopovanie veveričiek a medveďov v lese.
Text: šeb
Foto: Audi