Samostatná modelová línia DS sa predstavila pred dvoma rokmi pri príležitosti 90. narodenín automobilky. Od toho momentu sa rozšírila na tri modely: DS3, DS4 a DS5, z ktorých sa doteraz predalo 200 000 kusov. Napríklad vo Veľkej Británii je model DS3 predávanejší než bežný model C3.
Automobilka Citroën však poškuľuje aj po najvyšších segmentoch, preto vznikol model Citroën DS9. Vozidlo nie je len samoúčelnou dizajnovou štúdiou, aj keď jeho primárnym poslaním je predstaviť ďalšie dizajnové smerovanie línie DS. Okrem veľkej limuzíny, ktorá mieri na vrchol prémiového segmentu, sa majú totiž predstaviť aj ďalšie dva nové modely. Trojpriestorová limuzína DS6 a SUV DS-X.
Pod kapotou vozidla, ktoré by sa na trh malo dostať v roku 2015, sa momentálne nachádza plne hybridné pohonné ústrojenstvo s možnosťou nabíjania batérií aj z elektrickej siete – takzvaný plug-in hybrid. Ak by sme sa pozreli do ponuky motorov, tak najskôr pôjde o kombináciu vpredu umiestneného naftového motora V6 a elektromotora zabudovaného do zadnej nápravy. Vychádzame z toho, že celkový výkon systému je podľa údajov výrobcu 217 kW (295 k), pričom na elektrický pohon by malo vozidlo zvládnuť vzdialenosť 50 km a do ovzdušia vypustiť iba 39 g CO2/km, čo by zodpovedalo spotrebe pod 2 l/100 km.
Model DS9 sa po prvý raz predstaví na pekinskom autosalóne (23. 4. – 2. 5. 2012). Čínu si automobilka vybrala zámerne – práve v tejto krajine je veľký záujem o luxusné vozidlá a model DS9, ktorý kombinuje špičkové jazdné vlastnosti s karosériou typu shooting brake a veľkým vnútorným priestorom, by mohol uspieť práve na tomto náročnom trhu. Novinka by sa však v budúcnosti nemala špecializovať iba na čínsky trh, ale ašpiruje aj na európsky, kde by chcela znepríjemniť život značkám ako BMW, Audi, Mercedes či Lexus.
red, Citroën