Hyundai Santa Fe novej generácie je dlhší, nižší a širší ako jeho predchodca. Pri nezmenenom rázvore 2 700 mm má model novej generácie maskulínnejší, agresívnejší a výraznejší vzhľad typického SUV. Znížená línia strechy a výraznejšie sklonené predné okno spolu s dohora pretiahnutými zadnými bočnými oknami vytvárajú dynamický profil karosérie, ktorý ďalej umocňujú disky kolies z ľahkej zliatiny s povrchovou úpravou tmavým chrómom – až do formátu 19 palcov, čo je po prvý raz pri SUV Hyundai.
Ponuku pohonných jednotiek pre Európu tvorí jeden benzínový motor a dva naftové motory, pokrývajúce výkonové rozpätie od 110 kW (150 k) do 147 kW (200 k). Každý motor kombinuje vysoký výkon so zvýšenou účinnosťou a najnižšími hodnotami emisií v triede. Mimoriadne účinný turbodiesel konštrukčného radu ‘R’ VGT s objemom 2,0 litra, spĺňajúci emisnú normu Euro 6, dosahuje výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 382 Nm. Pritom emisie CO2 majú hodnotu 155 g/km. Aj väčší turbodiesel s objemom 2,2 litra bol vyladený pre vyššiu účinnosť. S hodnotou emisií CO2 iba 145 g/km patrí k najčistejším pohonným jednotkám v segmente. Benzínovú alternatívu predstavuje štvorvalec 2,4 litra s výkonom 142 kW (193 k).
Všetky motory sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, výkonnejší turbodiesel a benzínový motor môžu byť na želanie vybavené 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Systém pohonu všetkých kolies automaticky rozdeľuje krútiaci moment medzi jednotlivými nápravami podľa adhéznych podmienok. Zadná náprava je štandardne doplnená systémom na automatické vyrovnávanie svetlej výšky bez ohľadu na zaťaženie, zvyšujúcim komfort jazdy.
Európska verzia modelu Santa Fe novej generácie sa od globálnej verzie líši špecifickým vyladením podvozka aby vyhovovala vkusu a jazdným zvyklostiam európskych zákazníkov. Modifikácie riadenia, pruženia a bŕzd zvyšujú stabilitu vozidla pri vysokej rýchlosti a zlepšujú schopnosť ťahať príves.
Zdroj: Hyundai