Továreň Kia v Tepličke nad Váhom spustila výrobu novej generácie kompaktného modelu cee’d, ktorý bol kompletne vyvinutý v Európe a vyrába sa iba na Slovensku.
Nový cee’d bude vyvážaný do všetkých európskych krajín. Od nového modelu sa očakáva, že nadviaže na úspechy prvej generácie a kľúčový produkt slovenského závodu pomôže k rastu celkovej produkcie v roku 2012. V priebehu minulého roka Kia na Slovensku investovala do výrobných technológií približne 200 miliónov eur. Aj vďaka novému modelu bolo prijatých vyše 900 zamestnancov a od januára 2012 bola spustená trojzmenná prevádzka. V súčasnosti Kia na Slovensku zamestnáva viac ako 3 900 ľudí, pričom od apríla využíva svoje kapacitné možnosti naplno.
„Pôvodný model cee’d bol pre našu spoločnosť míľnikom, ktorý zmenil vnímanie vozidiel značky Kia. Navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v Európe sa stal cee’d vážnym súperom pre etablované značky na trhu. Dnes sme úspešne spustili sériovú výrobu nového modelu cee’d, ktorý predstavuje ďalší krok vpred nielen pre spoločnosť Kia, ale aj samotný závod. Aktuálne v trojzmennej prevádzke využívame plnú výrobnú kapacitu závodu a veríme, že nový model nám pomôže zvýšiť tohtoročnú produkciu až na 285 000 vozidiel,” povedal Eek-Hee Lee, prezident a CEO spoločnosti Kia Motors Slovakia. „V roku 2012 plánujeme preinvestovať v našom závode okolo 110 miliónov eur, pričom kombi verzia modelu cee’d bude zaradená do výroby v druhej polovici roka,” dodal Eek-Hee Lee.
Úplne nová Kia cee’d nahradí svoju prvú generáciu, ktorá odštartovala novú éru automobilky Kia v Európe. Automobil cee’d bol prvým modelom, ktorý priniesol európskym zákazníkom jedinečnú 7-ročnú záruku. Od spustenia sériovej výroby v decembri 2006 do konca marca 2012 bolo v závode Kia Motors Slovakia vyrobených už viac ako 635 000 automobilov Kia cee’d. Z uvedeného počtu skončilo viac ako 13 000 vozidiel u zákazníkov na Slovensku, pričom okolo 900 z nich pri svojej každodennej práci využívajú príslušníci Policajného zboru Slovenskej republiky. Druhá generácia postavená na úplne novej platforme je v porovnaní s pôvodným modelom dlhšia a nižšia, čo jej dodáva výrazne športovejší výzor.
Päťdverový hatchback je o 50 mm dlhší (4 310 mm) a o 10 mm nižší (1 470 mm), čím je zároveň znížená jeho svetlá výška. Vďaka vylepšeným motorom a viacerým malým, ale účelným zmenám sa spotreba paliva celého modelového radu znížila v priemere o 4 %. Nový model bude dostupný s dvoma benzínovými motormi (1,4-litrový s viacbodovým vstrekovaním MPI a 1,6-litrový s priamym vstrekovaním GDI) a dvoma naftovými motormi (1,4-litrový vybavený turbodúchadlom s vyrovnávaním tlaku WGT a 1,6-litrový s turbodúchadlom s variabilnou geometriou VGT) s výkonom 66 až 99 kW (90 až 135 k). Nový model bude dostupný v 10 farebných vyhotoveniach pričom 5 farieb je úplne nových.
red