Značka BMW i vznikla ako nová značka koncernu BMW, ktorá má na starosti ekologické a elektrické vozidlá budúcnosti. Zameriava sa na pokrokové technológie, ktorými by sa mohli a mali vyznačovať vozidlá v blízkej budúcnosti.
Podľa tohto konceptu vzniklo najprv mestské vozidlo na elektrický pohon BMW i3 Concept, ktoré má všetky komponenty pohonu uložené v podvozku a pasažieri sedia v extrémne tuhej karosérii vyrobenej z priemyselne vyrobeného karbónu.
Druhým modelom je BMW i8 Concept. V tomto prípade ide o vozidlo s hybridným pohonom, pričom batérie sa môžu nabíjať buď počas jazdy zo spaľovacieho motora, rekuperáciou energie pri brzdení, alebo z elektrickej siete. Ide teda o plug-in hybrid.
Novinka BMW i8 ConceptSpyder vychádza z techniky modelu i8 Concept avšak namiesto strechy má iba otvorenú karosériu so štítom čelného skla a oknami. Dvere sa otvárajú podobne ako krídla chrobákov – do strany a smerom nahor.
Vozidlo s dĺžkou 4 480, šírkou 1 922 a výškou 1 208 mm má rázvor 2 650 mm a pohotovostnú hmotnosť 1 630 kg. Vďaka pohonu dvoma elektromotormi a spaľovacím benzínovým motorom dosahuje celkový systémový výkon 260 kW (353 k) a krútiaci moment 550 Nm, čo postačuje na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd a z 80 na 120 km/h za 4 sekundy. Tento športový hybrid pritom dokáže uháňať rýchlosťou až 250 km/h.
Ešte úchvatnejšie ako čísla dynamiky a výkonu sú hodnoty spotreby. Vďaka elektromotorom sa vie vozidlo dostať do vzdialenosti až 30 km, následné nabíjanie na plnú kapacitu potom trvá necelé dve hodiny. Spolupráca elektromotora a spaľovacieho motora si priemerne vypýta 3 l benzínu na 100 km jazdy.
Takáto budúcnosť elektrickej a ekologickej mobility vyzerá zaujímavo a príťažlivo. Pritom vôbec neprekáža, že vozidlo má batožinový priestor s objemom iba 100 litrov.