Predajné štatistiky modelu GLK nedávajú veľa dôvodov na radosť, preto treba obnoviť potenciál v boji s konkurenciou ako BMW X3 či Audi Q5.
Hranaté tvary ostali a podľa toho môžeme usudzovať, že podobným smerom sa bude uberať aj najväčší model GL, ktorý sa predstaví onedlho. Decentné meny odhalíte najmä na predných a zadných svetlometoch, nárazníkoch a blatníkoch. Najpodstatnejšou novinkou interiéru sú kruhové výstupy klimatizácie.
Spolu s faceliftom sa do modelu GLK dostali najaktuálnejšie bezpečnostné technológie ako detektor únavy, snímač dopravných značiek, monitor mŕtveho uhla či sledovanie jazdného pruhu.
Tradične nekonečne dlhý zoznam príplatkových prvkov obohatí napríklad aj modernizovaná navigácia s pripojením na internet a širokouhlou obrazovkou. Vozidlá vybavené pohonom všetkých kolies 4Matic sériovo dostanú aj automatickú prevodovku.
Najsilnejší štvorvalcový naftový motor nesie označenie GLK 250 Bluetec a k výkonu 150 kW (204 k) dostal aj katalyzátor na odstraňovanie oxidov dusíka, ktorý na svoju činnosť využíva vstrekovanie močoviny. Najviac sa však zmenil najsilnejší naftový motor GLK 350 CDI. Pridanie druhého turba mu zvýšilo výkon na 195 kW (265 k), no spotreba sa znížila na 6,9 l/100 km.