Hyundai i.oniq, evolúcia dizajnu značky

Ženeva: Hyundai na ženevskom autosalóne 2012 predstavil najnovšiu európsku štúdiu i.oniq, ktorá prezentuje novú technológiu a dizajn, čím naznačuje smerovanie značky v budúcnosti.
Vydané  Text: 
Štúdia i.oniq s dĺžkou 4,4 metra je hatchback s elektrickým pohonom, vybavený predlžovačom dojazdu poháňaným benzínovým motorom. Zhmotňuje najnovšie idey dizajnérov a konštruktérov značky Hyundai ďalším vývojovým stupňom výrazových prostriedkov dizajnu fluidic sculpture a futuristickým pohonným ústrojenstvom. Bola skonštruovaná a vyvinutá v európskom dizajnovom a vývojom centre značky Hyundai v Nemecku. Thomas Bürkle, šéfdizajnér Hyundai Motor Europe povedal: “Hlavnou témou štúdie i.oniq sú dve oblúkové krivky, vytvárajúce výrazný a hravý kontrast medzi ostrými charakterovými líniami a mäkkými, no atletickými povrchmi. Profilové línie predných blatníkov sa tiahnu spredu dozadu, čím zvýrazňujú siluetu kupé a pritom poskytujú posádke maximálny výhľad z kabíny.” V zadnej časti zdvihnutá strecha kabíny, do ktorej plynulo prechádza panoramatické predné sklo, zabezpečujúce pomerne veľkú vnútornú výšku pre pasažierov v zadnej časti kabíny a prispievajúce k celkovému dynamickému vzhľadu. Dvere vozidla sa vyklápajú dohora a do boku. Predné reflektory vytvorené kompletne zo svietiacich diód LED demonštrujú moderné technológie použité pri štúdii i.oniq. Leštený hliníkový rám reflektorov obsahuje denné svetlá z LED, čím vytvára charakteristický svetelný element. Prístrojový panel štúdie je orientovaný na vodiča, vrátane natočenej stredovej konzoly. Ovládacie prvky reflektujú aktuálne a budúce technológie z oblasti mobilnej spotrebnej elektroniky. Na volante je namontovaný senzor pohybu, umožňujúci ovládanie rozličných funkcií pohybmi rúk v priestore virtuálnej reality, združený prístroj využíva viacvrstvovú projekciu a veľký monitor na zobrazovanie informácií navigačného systému, multimediálnych funkcií a ďalších informácií. Štúdiu poháňa elektromotor s výkonom 80 kW (v prepočte 109 k) napájaný lítiovo-iónovou akumulátorovou batériou. Po vyčerpaní energie z batérie benzínový trojvalec s objemom 1,0 litra poháňa generátor s výkonom 55 kW, dodávajúci elektrickú energiu trakčnému elektromotoru. Elektromotor poháňa predné kolesá prostredníctvom jednostupňovej prevodovky. S rýdzo elektrickým pohonom má Hyundai i.oniq dojazd 120 km. Po spustení predlžovača dojazdu sa celkový dojazd štúdie predĺži na 700 km, pričom kombinované emisie CO2 počas jazdy v tomto režime dosahujú 45 g/km. Kvôli optimalizácii dojazdu je maximálna rýchlosť štúdie obmedzená na 145 km/h.