Nový Hyundai i20 je najčistejší na svete

Nový Hyundai sa predstaví už na autosalóne v Ženeve. Prvé informácie však automobilka zverejnila v predstihu. Modernizovaný malý hatchback dosahuje s naftovým motorom emisie CO2 iba 84 g/km, čo je najnižšia hodnota pre vozildlá poháńané iba spaľovacím motorom.
Vydané  Text: 
Medzi štyrmi motormi, ktoré sú na výber pre Hyundai i20, je novinkou naftový trojvalec s objemom 1,1 litra z konštrukčného radu U-II, ktorý dosahuje výkon 55 kW (75 k). V kombinácii s balíkom technických prvkov Blue Drive dosahuje emisie CO2 iba 84 g/km, čo je najnižšia hodnota zo všetkých aktuálne predávaných automobilov so spaľovacím motorom. Zodpovedá to priemernej spotrebe 3,17 l/100 km. Pod hranicu 100 g/km CO2 sa zmestí tiež väčší diesel z radu U-II. Motor 1.4 s technológiou Blue Drive dosahuje výkon 66 kW (90 k) a emisie 96 g/km (priemerná spotreba 3,6 l/100 km). Po troch rokoch výroby dostal model i20 osviežený vonkajší vzhľad. Modifikovaný exteriér prináša napríklad šesťuholníkovú masku chladiča, nové predné svetlá, nové nárazníky či disky kolies. Rozmery sa prakticky nezmenili okrem dĺžky (+ 55 mm). Štandardom je teraz päťročná záruka, asistenčná služba a servis. Svetová premiéra je v pláne už o pár dní v Ženeve. Hyundai aj pri i20 ostal verný svojmu novému dizajnovému smeru a výrazovým prostriedkom dizajnu fluidic sculpture. Modifikovaný dizajn exteriéru zahŕňa charakteristickú šesťuholníkovú masku chladiča a nové predné reflektory. Okrem toho dizajnéri z európskeho štúdia Hyundai zmenili aj nárazníky, tvar prednej kapoty a dizajn diskov kolies, čím model i20 získal modernejší, aktuálnejší vzhľad, korešpondujúci s väčšími modelovými radmi kórejského výrobcu. Šírka 1.710 mm, výška 1.490 mm a rázvor 2.525 mm modernizovaného modelu Hyundai i20 zostali nezmenené, dĺžka oproti predchodcovi vzrástla celkovo o 55 mm (vpredu o 30 mm, vzadu o 25 mm) na 3.995 mm. Zdroj: Hyundai