Novinka pôsobí v porovnaní s predchodcom nápadnejšie. Ako zdôrazňuje dizajnér Hondy Manabi Konaka, dôležité je, že sa podarilo vozidlu dať typickú tvár Hondy s prémiovým nádychom, na ktorý je patrične pyšný. Predná časť vozidla pôsobí masívne, mriežka chladiča je široká a zasahuje až do svetlometov. K tomu sa pridáva línia strechy v štýle kupé a bočné okná, ktoré tvoria akúsi šípku mieriacu do C-stĺpika.
Nové CR-V má aerodynamickejšiu siluetu, no nie za cenu ústupkov v oblasti praktickosti, obzvlášť na zadných sedadlách pribudlo miesta. To platí aj o priestore na batožinu, ktorý podľa výrobcu opäť o niečo narástol. Konkrétny údaj však zatiaľ – rovnako ako mnoho ďalších parametrov európskych variantov – nie je známy. Nové CR-V sa už predáva v Japonsku a USA, v Európe vrátane Slovenska bude dostupné až koncom roka.
Skvelým riešením je jednoduchá manipulácia so sedadlami: stačí jeden pohyb. V kabíne potiahnete za západku alebo v batožinovom priestore pohnete páčkou a sedadlo sa samo zloží. Sedák sa posunie dopredu a zdvihne, opierka hlavy sa odklopí, operadlo elegantne sklopí dopredu a získame úplne rovnú plochu.
Verziu, ktorú sme mali možnosť si vyskúšať, mala benzínový motor s objemom 2,4 litra a s pohonom 4 × 4. Štvorvalec sa posilnil o 20 k na celkových 136 kW (185 k). Ide pekne za plynom, no päťstupňová automatická prevodovka má prvý rýchlostný stupeň taký dlhý, že pripomína bezstupňovú prevodovku CVT a poriadne tlmí dynamiku motora. Našťastie sa CR-V v tejto podobe objaví najprv na japonskom a severoamerickom trhu. Pred európskou premiérou na jeseň 2012 bude tento variant na tunajší trh ešte trochu upravený, aby zodpovedal požiadavkám zákazníkov na starom kontinente, a to hlavne zo stránky nastavenia podvozka a spomínaného odstupňovania prevodovky.
V súčasnej podobe sa nám CR-V zdala komfortná, v zákrutách však zápasí s veľkými náklonmi karosérie, čo sa – ako môžeme zatiaľ len dúfať – vo vozidlách pre Európu zmení. Zaujímavosťou európskej verzie bude nový, menší diesel, na ktorý je Honda obzvlášť hrdá. Štvorvalcová jednašestka má byť najľahším dieselom vo svojej triede, aspoň podľa riaditeľa Hondy Jošiharua Jamamota. Chystaný vznetový agregát bude príkladne úsporný a pri výkone 88 kW (120 k) ponúkne 300 Nm krútiaceho momentu. V týchto parametroch by mal prekonávať konkurenciu o 10 %, tiež má byť až o päť percent úspornejší. Japonskí inžinieri novú generáciu odľahčili oproti predchodcovi až o 200 kg (v závislosti od výbavy). Smerovanie Hondy je teda jasné: šetrnosť k životnému prostrediu bez ústupkov zábave za volantom. Rovnaký prístup však zvolí Mazda v novej CX-5 (pozri prvé dojmy z jazdy s prototypmi v AMS č. 10/2011), ktorá príde na trh už v máji. A tak sa môžeme tešiť na nové kolo súboja o zákazníkov.
Text: Bernd Ostmann
Foto: archív
Technické údaje: Honda CR-V Karoséria Dĺžka x šírka x výška (mm) 4 458 × 1 790 × 1 628 Rázvor (mm) 2 655 Prevádzková hmotnosť (kg) 1 553 Podovozok Predná náprava McPherson Zadná náprava viacprvková Brzdy vpredu/vzadu kotúčové/kotúčové Prevodovka A5 Pohon všetkých kolies Motor Usporiadanie/palivo R4/benzín Zdvihový objem (cm3) 2 354 Výkon (kW/k) 136 kW (185 k) pri ot./min. 7 000 Krútiaci moment (Nm) 163 pri ot./min. 4 400 Plánované motory pre Európu 2.0 benzín 110 kW (150 k) 1.6 turbodiesel 88 kW (120 k) 2.2 turbodiesel 132 kW (180 k)