Koncept Jaguar XJ220 bol predstavený verejnosti na autosalóne British Motor Show v roku 1988. Vozidlo navrhol Keith Helfet a v decembri roku 1989 začala jeho výroba v spolupráci s TWR.
XJ220 je stále najrýchlejší model automobilky Jaguar, aký bol kedy vyrobený. V roku 1992 bol s maximálnou rýchlosťou 342 km/h dokonca najrýchlejším sériovo vyrábaným automobilom na svete. Vďaka nesmierne pevnej, modernej hliníkovej konštrukcii, využívajúcej štruktúry podobné včeliemu plástu, váži toto vozidlo – napriek svojim rozmerom – len 1 470 kg.
Silu svojho 3,5-litrového biturbo motora V6 prenášal XJ220 na cestu pomocou zadných kolies s 18-palcovými diskami Speedline, obutými do špeciálne vyvinutých pneumatík Bridgestone Expedia 345/35, prostredníctvom päťstupňovej prevodovky a dvojkotúčovej spojky AP Racing. Motor v XJ220 dokázal vyvinúť výkon 404 kW (550 k) a krútiaci moment 644 Nm, čo vozidlu umožňovalo zrýchliť z nuly na 100 km/h za menej ako štyri sekundy. O brzdenie sa starali kotúčové brzdy AP Racing so štvorpiestikovými strmeňmi.
Prototyp s poradovým číslom 001 bol ručne vyrobený v novej továrni v Bloxhame, Oxfordshire a dokončený v roku 1990. Vozidlo s číslom 002 už v septembri toho istého roku na testovacej dráhe Bruntingthorpe dosiahlo rýchlosť 299 km/h. Prvý exemplár, ktorý bol určený pre zákazníka, bol dokončený v júni 1992 a jeho predajná cena predstavovala 470 000 britských libier.
Výrobu XJ220 ukončili v roku 1994. Celkovo automobilka Jaguar vyrobila 275 týchto vozidiel. Väčšiemu počtu predaných vozidiel zabránila sama automobilka. Prvý koncept vozidla mal totiž poháňať 12-valcový motor a jeho sila mala na vozovku prechádzať prostredníctvom všetkých štyroch kolies, na čo sa nachytalo dosť nadšencov. Ich radosť však po predstavení sériového vozidla opadla.
Strieborné vozidlo, ktoré bolo možné vidieť na podujatí Jaguar Experience Day v centre historických vozidiel v Gaydone, malo podvozok s označením 004, teda išlo o jeden z desiatich predsériových kusov. Tento exemplár využívali v roku 1991 pri náročných testoch pneumatík a jazdných vlastností pri vysokých rýchlostiach vo Fort Stocktone v Texase, kde Andy Wallace dosiahol maximálnu rýchlosť 343 km/h. Následne bolo vozidlo technicky prispôsobené súťažným podmienkam a s Justinom Lawom za volantom pretekalo v seriáli British GT Cup. Po ukončení súťažnej kariéry vozidlo opäť upravili na prevádzku po bežných cestách.
Žlté vozidlo na obrázku je model XJ220 S s podvozkom „220-803“. Ide o prvý exemplár modelu XJ220 S, postavený z náhradných dielcov z vozidiel určených pre Le Mans, vrátane jednodielnej prednej a zadnej kapoty z uhlíkových vláken. Má upravené pružiny a tlmiče a deklarovaný výkon 514 kW (700 k). Toto vozidlo bolo verejnosti predstavené na výstave Autosport Show v roku 1993.