Divoké kombi V8 od Audi

Klasik od Audi sa vracia – RS 4 Avant tretej generácie spája vysoký výkon s každodenným využitím. Jeho motor V8 s objemom 4,2 litra dosahuje výkon 331 kW (450 k), ktorýprenášajú na cestu sedemstupňová prevodovka S tronic a permanentný pohon všetkých kolies quattro.
Vydané  Text: 
Audi RS 4 Avant využíva vysokootáčkový atmosférický motor V8, ktorý poháňa aj model RS 5 Coupé. Z objemu presne 4 163 cm3 dosahuje výkon 331 kW (450 k) pri 8 250 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment motora 430 Nm je k dispozícii v pásme od 4 000 do 6 000 otáčok za minútu. Temperamentný osemvalec s červeno lakovanými krytmi hláv valcov udeľuje Audi RS 4 Avant zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h, prípadne na želanie na 280 km/h. Motor 4.2 FSI, ktorý sa ručne montuje vo výrobnom závode Audi Hungaria v maďarskom Györi, spája impozantný výkon s príkladnou účinnosťou. V priemere sa uspokojí s menej ako 11 litrami benzínu na 100 km. K spotrebe paliva prispieva aj sedemstupňová prevodovka S. Vodič môže nechať prevodovku s dvoma spojkami pracovať v automatickom režime alebo ju ovládať manuálne pohybom voliacej páky, prípadne ovládačmi na volante. Pre športové štarty môže vodič stlačením gombíka aktivovať funkciu Launch Control – táto rozjazdová automatika ovláda spojku v súlade s optimálnymi otáčkami motora pri minimálnom prešmykovaní kolies. Permanentný pohon všetkých kolies quattro má RS 4 Avant štandardne. Jeho srdcom je medzinápravový diferenciál s korunovými ozubenými kolesami, fungujúci rýdzo na mechanickom princípe. Dokáže rozdeľovať krútiaci moment na kolesá prednej a zadnej nápravy bez oneskorenia, homogénne a v širokom rozsahu. Na kolesá prednej nápravy sa môže prenášať až do 70 percent, na kolesá zadnej nápravy maximálne 85 percent. Štandardný pomer je v záujme športových jazdných vlastnosti 40:60 percent. Tvrdšie vyladený podvozok RS má o 20 milimetrov zmenšenú svetlú výšku oproti bežnému modelu Audi A4 Avant. Súčasťou štandardného vybavenia sú nové 10-lúčové disky kolies s priemerom 19 palcov vykované z hliníka s leštenou povrchovou úpravou a pneumatikami 265/35 R 19. Alternatívne Audi montuje 20-palcové kolesá s pneumatikami formátu 265/30 R 20. Súčasťou sériového vybavenia modelu RS 4 Avant je systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select. Pomocou neho môže vodič ovplyvňovať charakteristiku riadenia, prevodovky S tronic a elektronického pedála akcelerátora v troch režimoch – comfort, auto a dynamic. Pomocou systému Audi drive select sa dá modifikovať aj zvuk výfukovej sústavy; pri programe dynamic radenie smerom nadol podmaľúvajú efektné salvy medziplynu. Ak má vozidlo navigačný systém MMI Navigation, je k dispozícii ďalší režim individual, ktorý si vodič môže voľne nakonfigurovať. Do batožinového priestoru, ktorý má pri sklopení zadných operadiel a naložení až po strop maximálny objem 1.430 litrov, sa dá objednať sústava koľajničiek s fixačnými prvkami na batožinu a elektricky ovládané dvere batožinového priestoru. Audi RS 4 Avant sa začne predávať na jeseň 2012.