Odhalením úplne novej generácie modelu Outlander na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve predstaví spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zároveň aj svoj pohľad tretie stelesnenie pojmu „crossover“, ktorý po prvý raz použila pred jedenástimi rokmi.
Tento stredne veľký crossover bol navrhnutý tak, aby spĺňal požiadavky súčasnej doby týkajúce sa predstáv o strategickom a inovatívnom prémiovom vozidle postavenom na univerzálnej globálnej platforme, ktoré bude stelesnením rovnováhy viacerých prvkov ako nízky dopad na životné prostredie (s cieľom dosiahnuť emisie CO2 pod 130 g/km, pokroková bezpečnosť vďaka systému monitorovania bezpečnej vzdialenosti pred vozidlom (FCW), systému monitorovania a podpory udržiavania jazdného pruhu (LDW), adaptívnemu tempomatu, komfortu a pohodlia.
Nová generácia modelu Outlander, ktorá je veľkosťou podobná aktuálnemu modelu, odzrkadľuje jasné dizajnérske zadanie vytvoriť v súlade so štýlom typickým pre Mitsubishi konštrukčne a technologicky vyspelejšie vozidlo s masívnejším, bezpečnejším a čistejším vzhľadom.
V Európe bude nová generáciu modelu Outlander už od svojho uvedenia na trh v ponuke s dvomi pohonnými agregátmi (či už s pohonom 2WD alebo 4WD): benzínový motor 2.0 MIVEC alebo diesel 2.2 DI-D MIVEC (vlastný naftový motor s označením 4N14 od spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation).
V závislosti od trhu, modelu, motora a špecifikácií bude k dispozícii systém automatického zastavenia a naštartovania motora AS&G ako aj úplne nová 6-stupňová automatická prevodovka.
Súčasťou nového technologického vybavenia nového Outlandera bude aj systém ekonomickej jazdy, ktorý upozorní šoféra na to, kedy jazdí najúspornejšie. Podľa toho sa môže šofér rozhodnúť pre maximálne efektívnu jazdu tak, aby čo najviac znížil spotrebu paliva (systém bude dostupný v závislosti od modelu a trhu).
Po predstavení novej generácie modelu Outlander na autosalóne v Ženeve bude nasledovať jej uvedenie najskôr na trhu v Rusku už v priebehu tohto leta a následne neskôr v lete aj na ďalšie trhy v Európe, v Japonsku, Oceánii, Číne a v Severnej Amerike.
Počnúc rokom 2013 využije Mitsubishi Motors Corporation v Európe univerzálnu architektúru nového Outlandera a rozšíri ponuku pohonných agregátov o plug-in hybridný systém pohonu odvodený od elektromobilov. Tento plug-in hybridný pohon je založený na vlastnej technológii elektrického pohonu spoločnosti MMC pričom vo veľkej miere využíva aj svoje znalosti s pohonom všetkých kolies. Elektrický plug-in hybridný systém Mitsubishi poháňajúci nový Outlander bude dosahovať podobný dojazd a veľmi nízke emisie CO2 tak ako koncept MITSUBISHI PX-MiEV II (dojazd viac než 800 km a emisie CO2 pod 50 g/km).