Focus 1.0 EcoBoost s výkonom 74 kW/100 k ponúka najnižšiu spotrebu v kompaktnej triede – 4,8 l/100 km a emisie 109 g/km CO2. Turbomotor s priamym vstrekovaním je dostupný aj s výkonom 92 kW/125 k, so spotrebou 5,0 l/100 km a emisiami CO2 114 g/km. Krútiaci moment výkonnejšej verzie je 170 Nm v rozsahu už od 1 400 až do 4 500 ot./min., pri aktivácii funkcie overboost vystúpi až na 200 Nm. Ide pritom o najmenší benzínový motor, ktorý kedy Ford vyrábal. Taktiež je to prvý trojvalec v histórii značky.
Nový benzínový motor z radu EcoBoost sa vyrába v nemeckom Kolíne nad Rýnom. Ford investoval 134 mil. € do vývoja špeciálnej najmodernejšej linky v kolínskej motorárni na výrobu tohto motora. Neskôr v tomto roku Ford spustí výrobu tohto motora aj v meste Craiova v Rumunsku. Európska kapacita výroby by mohla dosiahnuť 700 000 motorov ročne. Agregát 1.0 EcoBoost nahrádza atmosférické agregáty 1.6 Ti-VCT a k dispozícii bude v priebehu tohto roka okrem Focusu aj v modeloch B-Max a C-Max.