Nový tím, ktorý má základňu v spoločnosti Toyota Motorsport v nemeckom Kolíne, absolvuje svoju súťažnú premiéru 5. mája v pretekoch 6 hodín Spa-Francorchamps, ktoré sú druhým podujatím Majstrovstiev sveta vo vytrvalostných pretekoch FIA. Toyota sa plánuje zúčastniť s dvoma automobilmi TS030 Hybrid nasledujúcich pretekov 24 hodín Le Mans (16. – 17. júna), 6 hodín Silverstone (25. augusta) a 6 hodín na okruhu Fudži (14. októbra). Účasť na ďalších podujatiach zatiaľ nie je potvrdená. Ako piloti jedného vozidla sú už potvrdení Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima, o zostave pilotov pre druhé vozidlo sa zatiaľ stále diskutuje. Okrem toho sa k tímu ako juniorský pilot pridal Andrea Caldarelli a testov sa zúčastnil aj japonský jazdec Hiroaki Ishiura.
Vozidlo TS030 Hybrid je pokračovateľom modelov TS010 a TS020, ktoré sa zúčastnili a dosiahli pódiové úspechy v Le Mans v 90-tych rokoch. Poháňať ho bude sústava agregátov označených skratkou THS-R (Toyota Hybrid System – Racing). Kombinuje úplne nový atmosférickým benzínový motor V8 s objemom 3,4 litra a elektrický pohon s akumulátorovým kondenzátorom vyvinutým spoločnosťou Nisshinbo. Toyota bude testovať potenciálny predný elektromotor od Aisin AW a zadný elektromotor od Denso a podľa výsledkov si zvolí jedno riešenie. Predpisy totiž stanovujú maximálnu hranicu rekuperácie medzi brzdnými zónami na 500 kJ a zároveň obmedzujú využitie energie len na dve kolesá. TS030 navyše dokáže jazdiť v plne elektrickom režime, v ktorom má nulové emisie a nulovú spotrebu paliva. Šasi od TMG je skonštruované z uhlíkových vlákien a ide o úplne novú samostatnú konštrukciu. Prvé testy sa uskutočnili už polovici januára vo Francúzsku. Počas testov, ktoré tvorila aj jazda v noci, absolvovala nová Toyota niekoľko stoviek kilometrov.
„Samozrejme by sme radi vyhrali Le Mans, je to sen všetkých účastníkov týchto pretekov. Sme však realisti a vieme, že na súťaženie v takto silnej konkurencii je potrebné absolvovať vývoj a získať poznatky. Naším cieľom v tomto roku je ukázať úroveň výkonu nášho automobilu a najmä pohonnej sústavy THS-R. Hybrid je základná technológia spoločnosti Toyota a je preto dôležité ukázať ju v aréne motoristického športu. Chceme dokázať, že je schopná poskytnúť výkonnostnú výhodu ako v rámci času na kolo, tak aj v spotrebe paliva. Všetci zainteresovaní v navrhovaní, vývoji a príprave automobilu – zo spoločnosti TMG i z divízie motoristického športu v Japonsku – neuveriteľne tvrdo pracovali na dosiahnutí tohto bodu a náš návrat na pretekársku dráhu nás všetkých veľmi teší,“ povedal Yoshiaki Kinoshita, prezident tímu.