Yaris Hybrid zaujme jedinečným dizajnom exteriéru s vylepšenou aerodynamikou. Model používa novú tvár vozidiel Toyota budúcej generácie, zdôrazňujúcu zväčšenú spodnú časť masky chladiča v kombinácii s dizajnovým prístupom Keen Look aplikovaným na predné svetlomety.
Yaris Hybrid ako prvý používa pohonnú sústavu Toyota HSD po downsizingu. Nová sústava je o 20 % ľahšia než v prípade modelu Auris Hybrid. Spája nový menzínový motor s objemom 1,5 l s ľahším a kompaktnejším elektromotorom, prevodovým ústrojenstvom CVT, invertorom a modulom s akumulátormi.
Vďaka zmenšeniu všetkých súčastí pohonu HSD a zabudovaniu palivovej nádrže aj akumulátorov pod zadné sedadlá dokáže Yaris Hybrid ponúknuť úplne rovnaký priestor pre cestujúcich a batožinu ako verzia s konvenčným pohonom (objem batožinového priestoru je 286 l).
Benzínový motor používaný v modeli Yaris Hybrid disponuje výkonom 74 kW (100 k). V kategórii malých vozidiel ponúka veľmi dobrý pomer medzi výkonom a emisiami CO2, s možnosťou často využívať jazdný režim s nulovou spotrebou paliva a nulovými emisiami NOx, CO2 a pevných častíc, pričom všetky vozidlá sú štandardne vybavené klimatizáciou a automatickou prevodovkou.
Nový Yaris vznikol ako cenovo najdostupnejší model s plne hybridným pohonom na trhu. V Európe sa začne predávať krátko po svojej svetovej premiére na medzinárodnom ženevskom autosalóne, ktorý sa uskutoční v marci 2012.