Koncern Daimler, kam patrí aj značka Mercedes, tak získa priamy prístup ku „Google Maps API for Business“, rozhraniam pre automobilové aplikácie (Application Programming Interfaces, APIs) na využívanie služieb vzdialených serverových úložísk „cloud“ a služieb na báze mapových údajov. Stuttgartská automobilka bude môcť okrem toho zavčasu používať aj v budúcnosti vyvinuté rozhrania API.
Spolupráca s Google umožní Daimleru používať Google Maps na mapové aplikácie vo vozidle a umožní rýchlu a bezproblémovú integráciu užitočných mapových údajov do osobných automobilov z dielne Mercedes-Benz. Priamou integráciou moderných produktov Google môže Mercedes-Benz ešte viac urýchliť zavádzanie najaktuálnejších technológií do automobilu.
Uvádzanie inovačných telematických riešení na trh má v Daimleri už dlhú tradíciu. Nedávno, na jeseň 2011, pri uvádzaní roadstera SLS AMG na trh spoločnosť svojím telematickým riešením AMG Performance Media opäť potvrdila svoju rolu technologického lídra: za svoj systém založený na operačnom systéme Android od Google (AndroidTM) spoločnosť získala ocenenie International CES Innovations 2012 Design and Engineering Award.