S príchodom štvrtej generácie má Mondeo šancu poriadne zakúriť Passatu. Kým Volkswagen prešiel pred necelým rokom a pol modernizáciou, marketingovo označovanou za novú generáciu, Ford prichádza s autom, o ktorom nikto nepochybuje, že je naozaj nové.
Okrem agresívneho dizajnu v duchu štúdie Evos prináša Mondeo aj rad moderných asistenčných systémov. Asistent udržiavania jazdného pruhu najskôr varuje ľahkými vibráciami do riadenia, a potom začne aj aktívne korigovať smer, adaptívny tempomat okrem udržiavania odstupu varuje pred prípadnou kolíziou a sám aj núdzovo brzdí. Podobne ako vo Focuse očakávame systém sledovania únavy vodiča.
Zlepšenia sa dočkalo stráženie mŕtveho uhla. V Mondeu upozorňuje aj na autá, ktoré sú vodičovi skryté pri vychádzaní z neprehľadných parkovacích miest. Nechýba automatické parkovanie a nové hlasové ovládanie umožní aj komunikáciu so spárovaným mobilom.
Karoséria novinky je o 10 percent tuhšia než v prípade predchodcu napriek tomu, že strešné stĺpiky sa stenčili, čo prospieva výhľadu a vozidlo pôsobí opticky ľahšie. Umlčať všetkých kritikov súčasného interiéru majú starostlivo vybrané mäkčené materiály. Intuitívnejšiemu ovládaniu prospeje aj úbytok tlačidiel, dotykové rozhranie a vyššie umiestnený stredový tunel.
Vozidlo dostane novú globálnu platformu (naďalej však kombinuje osvedčenú kombináciu McPherson a viacprvková náprava), ktorú neskôr využijú aj ďalšie vozidlá strednej triedy ako S-Max, Galaxy, americký ekvivalent Mondea Fusion a iné modely. Práve rozsiahle využívanie dielcov (s Fusionom až 80 %) má prispieť k optimalizácii výrobných nákladov. Dôraz na pasívnu bezpečnosť je zrejmý z inštalácie adaptívnych (!) kolenných airbagov, čelné sa potom nafukujú nielen podľa intenzity nárazu, ale aj podľa pozície predných sedadiel.
Určitá slabina v podobe nemožnosti pohonu všetkých kolies, ktorý malo súčasné Mondeo oproti hlavným konkurentom Passatu a Insignii, už novinku trápiť nebude. Okrem štvorkolky možno v prípade záujmu Európanov očakávať aj príchod hybridného pohonu z amerického Fusionu. Jeho elektromotor spolupracuje s dvojlitrovým benzínovým motorom pracujúcim v úspornom Atkinsonovom cykle, kombinovaná spotreba dosahuje 5,0 až 5,3 l/100 km. Vďaka použitiu ľahších a kapacitnejších lítiovo-iontových akumulátorov dokáže automobil na čisto elektrický pohon dosiahnuť rýchlosť až 100 km/h.
Na starom kontinente sa budú ponúkať zážihové motory EcoBoost s objemom 1,6 a 2,0 litra. Diesely potom zastúpi viacero výkonových verzií jednotiek TDCI s pravdepodobným výkonovým spektrom 85 až 147 kW. Na výber budú ako kombinácia so šesťstupňovým manuálom aj s dvojspojkovým Powershiftom.