Pre slovenskú rodinu?

Subaru sa dlhodobo snaží etablovať medzi malými automobilmi s pomocou prevzatej techniky. Model Trezia pochádza od Toyoty.
Vydané Text: 
Zatiaľ má však najmenšie Subaru miernu výhodu, pretože jeho dvojča Verso S sa zatiaľ nepredáva. Prívlastok najmenšie je trochu mätúci, pretože Trezia je malý van a viditeľne prerastá väčšinu hatchbackov. Konkurovať jej môžu Honda Jazz, Nissan Note či dvojičky Kia Venga a Hyundai ix20. Tvary sú diktované praktickým zameraním auta. Ešte aj v interiéri nás prekvapilo, že rovné výplne dverí nadväzujú na palubnú dosku pod pravým uhlom. Trochu nás prekvapila nízka pozícia za volantom. V redakcii s výškovým priemerom 186 cm nebýva zvykom pumpovať sedadlo hore. Tu to však odporúčame, pretože sa tým výrazne zlepší komfort i výhľad. Vzadu zvládne pohodlne cestovať väčšina dospelých, oceňujeme možnosť nastaviť sklon operadla. Pre troch však bude šírka nedostatočná, rovnako ako v konkurencii. Sklápanie sedadiel do roviny (vďaka dvojitému dnu) je bleskové, navyše sa dá ovládať aj páčkou z kufra. Diesel s objemom 1,4 litra pasuje Treziu do roly cestovateľa. Jeho prejav je celkom živý, hoci mierne neohrabaný. Len zriedka sme ho museli vyhnať nad 2 000 otáčok. Šesťstupňová prevodovka s presným radením potešila celkom dobrým odstupňovaním. S trochou skromnosti dosiahnete aj lepší priemer ako našich 5,5 l/100 km. Trezia je predovšetkým rodinný transportér s bezpečne a celkom komfortne naladeným podvozkom. Športový štýl mu nevonia, ESC navyše prísne striehne na pokusy rozhádzať auto. Kým v oblasti bezpečnostnej výbavy je na tom Subaru veľmi dobre (spomenuté ESC, sedem airbagov), komfort má čo doháňať. V aute so základnou cenou 18 990 € by sme očakávali napríklad automatické svetlá, nastaviteľný cyklovač stierania (ideálne dažďový senzor), lakťovú opierku vpredu, elektrické ovládanie zadných okien, vyhrievanie sedadiel či tempomat. V záverečnej sumarizácií tak môžeme odporučiť len jediné: vráťte sa k zoznamu konkurentov uvedených na začiatku. Kia Venga sa do tejto cenovej hladiny zmestí so všetkým komfortom vrátane navigácie. Text: Martin Ruisl Foto: PANER HODNOTENIE \* \* \* \* (3) \+ Vnútorný a batožinový priestor, bezpečné jazdné vlastnosti, primeraná spotreba, presné radenie, príjemné manévrovanie. \- Nemá denné svietenie, nízka základná poloha sedadla, vysoká cena a slabá výbava. Technické údaje: Subaru Trezia 1,4D 6MT Comfort Karoséria Dĺžka x šírka x výška (mm) 3 995 × 1 695 × 1 595 Rázvor (mm) 2 550 Objem batožinového priestoru (l) 429/1 388 Prevádzková hmotnosť (kg) 1 227 Celková hmotnosť (kg) 1 600 Podovozok Predná náprava McPherson Zadná náprava pozdĺžne ramená Brzdy vpredu/vzadu kotúčové/kotúčové Rozmer pneumatík 185/60 R16 Prevodovka M6 Pohon predných kolies Motor Usporiadanie/palivo R4/nafta Zdvihový objem (cm3) 1 364 Výkon (kW/k) 66/90 pri ot./min. 3 800 Krútiaci moment (Nm) 205 pri ot./min. 1 800 – 2 800 Jazdné výkony Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,1 Maximálna rýchlosť (km/h) 175 Spotreba (l/100 km) 5,0/3,9/4,3 Emisie CO2 (g/km) 113 Cena Základná cena verzie (€) 14 490 Testovaný exemplár (€) 18 990







Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie