Husté Audi A1 quattro

Audi korunuje modelový rad A1 exkluzívnym špičkovým modelom A1 quattro s výkonom 188 kW (256 k) v limitovanej sérii.
Vydané  Text: 
Audi A1 quattro poháňa motor 2.0 TFSI. Maximálny krútiaci moment 350 Nm je k dispozícii v rozsahu od 2 500 do 4.500 ot./min., maximálny výkon 188 kW (256 k) motor dosahuje pri 6 000 otáčkach za minútu. Motor so športovým zvukom je optimalizovaný pre vysoký výkon a nízku spotrebu paliva. Na 100 kilometrov Audi A1 quattro priemerne spotrebuje menej ako 8,5 litra benzínu. Jazdné výkony ležia na úrovni športových automobilov: štandardný šprint z 0 na 100 km/h trvá 5,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 245 km/h. Sila sa prenáša prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky a systému pohonu quattro permanentne na všetky štyri kolesá. Srdcom systému pohonu quattro je elektronicky regulovaná a hydraulicky ovládaná lamelová spojka v olejovom kúpeli. Štandardne prenáša väčšinu krútiaceho momentu na predné kolesá. Ak by malo začať prešmykovať niektoré koleso prednej alebo zadnej nápravy, funkcia elektronickej uzávierky diferenciálu (EDS) ho automaticky pribrzdí. Lamelová spojka je namontovaná v spoločnej skrini s diferenciálom zadnej nápravy, čo zabezpečuje harmonické rozloženie hmotnosti na nápravy. Oproti iným modelom radu A1 je podvozok vyladený výrazne tvrdšie, vzadu je štvorprvková náprava. Riadenie s elektrohydraulickým posilňovačom má prevod 14,8 : 1. A1 quattro má disky kolies z ľahkej zliatiny rozmeru 8,0 J x 18 v dizajne turbíny nalakované bielou farbou, rozmer pneumatík je 225/35 R 18. Predné brzdy majú ventilované kotúče priemeru 312 milimetrov. Elektronický stabilizačný systém má osobitný športový režim a dá sa aj úplne vypnúť. Ostré malé Audi bude mať jedinú farbu – bielu metalízu s kontrastne lakovanou čiernou strechou. Sklá v zadnej časti kabíny sú tmavo tónované, strechu zakončuje veľké dvojfarebné krídlo. Čierna farba vytvára výrazné akcenty na dverách batožinového priestoru a na difúzore v zadnom nárazníku. Na obidvoch stranách zadného nárazníka dominujú leštené koncovky výfuku s veľkým priemerom 100 milimetrov. Batožinový priestor má základný objem 210 litrov, pri sklopených operadlách zadných sedadiel až 860 litrov. V interiéri dominuje čierna farba. Sedadlá a lakťové opierky na dverách sú potiahnuté kvalitnou kožou, červené prešívanie vytvára výrazné kontrasty. Špeciálne športové sedadlá vpredu majú zvýšené bočné časti čalúnenia a integrované opierky hlavy. Opierka ľavej nohy vodiča a pedále sú vyrobené z brúseného hliníka, rukoväť radiacej páky je tiež vyrobená z hliníka. Na prístrojovom paneli dominujú biele ručičky, červená stupnica otáčkomera. Audi A1 quattro sa začne predávať v druhom polroku 2012 s mimoriadne bohatým sériovým vybavením ako bi-xenónové svetlá, dažďový a svetelný senzor, automatická klimatizácia, tempomat, navigačný systém s Google Earth, ozvučnie Bose. K dispozícii bude iba 333 kusov.







Inzercia