Honda Civic nezmenila svoje poslanie

Palubný denník: Správa z prvého stretnutia s novou generáciou Hondy Civic. Stále je svojská a originálna, no trochu bližšie k civilizácii.
Vydané  Text: 
Malaga, dňa 30. 11. 2011. Naša nová vesmírna loď je pripravená na štart, pán kapitán. Jej tvary sú stále svojské, tá predchádzajúca však na nás pôsobila harmonickejším dojmom. Znížená karoséria prináša tiež lepšiu aerodynamiku. Vzadu je stále horizontálne delené sklo. Honda síce tvrdí, že deliacu líniu posunula nižšie a pribudol tiež stierač, reálne zlepšenie výhľadu je minimálne. Parkovacia kamera je dobrou investíciou, treba to zohľadniť pri špecifikácii, pán kapitán. Uvidíme, ako na tom budú ďalšie karosárske verzie. Neoficiálne je plánované niečo na spôsob kombi. Nový Civic stojí na platforme svojho predchodcu, čo znamená obvyklú konštrukciu so zavesením typu McPherson vpredu a torznou priečkou vzadu. Inžinieri Hondy optimalizovali jej hrúbku a tuhosť, unikátom je použitie hydraulických silentblokov. Cieľom bolo zlepšiť komfort bez toho, aby auto prišlo o prvotriedne jazdné vlastnosti. Z prvých skúseností v serpentínach i na diaľniciach sa zdá, že podvozka viac vyhovuje agresívnejšie zaobchádzanie, čo presne zodpovedá vášmu štýlu, pán kapitán. Pri hodnotení komfortu budeme zatiaľ zdržanliví. Južné Španielsko nepozná krátery slovenských rozmerov. Základné formy interiéru sa taktiež nezmenili, veľmi rýchlo sa tu zorientujete, pán kapitán. Displej palubného počítača a rádia na vyvýšenej pozície napravo od digitálneho rýchlomera už nie je taký digitálne strohý. Tri ručičkové ukazovatele sú teraz v športových tubusoch. Veľkým potešením oproti ôsmej generácii je zjednodušené štartovanie tlačidlom a štandardom sú denné svetlá. Špeciálne školených technikov pred odletom už teda nebudeme potrebovať. Navigátora môžeme tiež definitívne prepustiť, navyše, integrovaný systém (od 1 000 €) na centrálnej konzole je zľahka natočený na vás, pán kapitán. Grafika je prehľadná, ešte by to však chcelo 3D zobrazenie mapy, ktoré máte v obľube. Priestor pre cestujúcich je približne rovnaký. Ten váš vysoký známy, ktorého často prepravujeme v stredu ráno, bude mať málo miesta na hlavu. Honda sa opäť pohrala s variabilitou, takže keď bude riaditeľova svokra potrebovať preniesť fikusy, môžu to zveriť nám, pán kapitán. Pri vyklopených sedákoch sa určite zmestia. Ľudia od batožiny nás nebudú mať veľmi v láske, pretože so 477 litrami v základom usporiadaní budeme pravidelne dostávať poriadne nabalených pasažierov. A ešte k tomu nakladacia hrana, netešíme sa na ich vražedné pohľady. Všetky ponúkané motory poznáte, pán kapitán. Vieme, že živý atmosférický benzínový s objemom 1,8 litra s výkonom 104 kW (142 k) bude vaším favoritom. Dynamika trochu trpí dlhšími prevodmi, pritlačiť pedál na podlahu však pre vás nie je problém. Ekonomické oddelenie nás bude opäť tlačiť do dieselu, o ktorého úspornosti sme sa presvedčili. Objem 2,2 litra a výkon 110 kW (150 k) nám však poisťovňa pekne spočíta. Menší diesel 1.6 je už potvrdený na rok 2012, to bude najlepší kompromis. Do rozpočtu naplánujte investíciu minimálne 15 590 €, verzia 1.4 S však má len to najnutnejšie. Skúsite to pred riaditeľom uhrať na 1.8 Executive za 23 390 € a hádam nájde ešte aj tých 2 700 € na adaptívny tempomat a predkolízny systém. Členovia správnej rady to isto pochopia, však majú radi rýchle a pohodlné presuny po galaxii. Toľko úvodná správa, pán kapitán, ďalšie testovanie je naplánované na začiatok marca. Počítame s vašou osobnou účasťou. Text: Martin Ruisl Foto: Honda Motor 1.4 i-VTEC 1.8 i-VTEC 2.2 i-DTEC Usporiadanie/palivo R4/benzín R4/benzín R4/nafta Prevodovka/počet stupňov M/6 M/6 (A/5) M/6 Zdvihový objem cm3 1 339 1 798 2 199 Max. výkon kW/k 73/100 104/142 110/150 pri ot./min. 6 000 6 500 4 000 Max. krútiaci moment Nm 127 174 350 pri ot./min. 4 800 4 300 2 000 – 2 750 Dĺžka × šírka × výška mm 4 300 × 1 770 × 1 470 Rázvor mm 2 595 Batožinový priestor l 477/1378 Max. rýchlosť km/h 187 215 (210) 217 Zrýchlenie 0 – 100 km/h s 13,0 8,7 (10,4) 8,3 Kombinovaná spotreba l/100 km 5,4 5,8 (6,3) 4,2 Emisie CO2 g/km 128 136 (148) 110 Základná cena € 15 590 17 190 19 990







Inzercia