Autosalón v americkom Detroite bude síce až v januári, my Vám však prinášame jednu z prvých noviniek. Bude ňou exkluzívne Bentley Continental GT V8 s jemne prepracovaným vzhľadom, no najmä novým motorom 4.0 V8 s dvoma turbami a 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Keďže Bentley patrí do koncernu Volkswagen, tak pôjde o motor, ktorý sa už úspešne predstavil v Audi S8. Pre použitie v britskom šľachticovi dostal výkon 373 kW (507 k) a krútiaci moment 660 Nm. Vďaka tomu sa na 100 km/h dostane pod 5 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 290 km/h.
Riadenie motora využíva jeho výkon veľmi uvážlivo a pri nízkom zaťažení motora elektronicky vypne štyri valce a auto poháňa iba zvyšná štvorica. Keďže už vieme, ako tento systém pracuje v Audi S8, tak môžeme povedať, že na štyri valce ide auto ešte aj pri ustálenej diaľničnej rýchlosti do 130 km/h. To, že auto ide na polovičný počet valcov, si vďaka prepracovanému systému vyvažovacích hriadeľov, elektronicky riadenými silentblokmi uloženia a akustickému systému potláčania vibrácií ani nevšimnete. Rovnako nezaevidujete ani moment odpojenia a pripojenia valcov. Najväčší prínos nového riadenia motora je vo výraznom znížení spotreby (približne o 40 percent) a dojazde na plnú nádrž do vzdialenosti 800 km.
Nové Bentley sa bude dodávať s pohonom všetkých kolies so stredovým diferenciálom Torsen, ktorý pracuje s variabilným rozdelením krútiaceho momentu na kolesá oboch náprav, pričom základné nastavenie je 40 : 60 v prospech zadných kolies.
Osemvalcové Bentley spoznáte podľa upraveného nárazníka a predovšetkým podľa dvoch dvojitých koncoviek výfuku, ktoré tvoria číslicu 8. Príchod modelu s motorom V8 však neznamená, že Bentley Continental GT s dvanásťvalcom sa prestane vyrábať. Stane sa vlajkovou loďou modelového radu GT, pričom výkon motora W12 sa zvýši na 470 kW (640 k).