Mercedes má pohon 4 x 4 v 49 modeloch

Pohon všetkých kolies: stály, elektronicky regulovaný systém 4 x 4 z dielne Mercedes-Benz – 4Matic s mechanickým základom nachádza uplatnenie pre svoj výkon osobitne v súčasnom zimnom období a to aj na zasneženej alebo zľadovatenej ceste.
Vydané  Text: 
Systémom 4Matic môže byť aktuálne vybavených 49 modelov osobných vozidiel z dielne Mercedes-Benz v desiatich modelových radoch. Popri triedach E a C vo vyhotovení tiež ako sedan a kombi (pričom v triede E prvý krát aj so štvorvalcovým dieselom), je v ponuke so systémom 4Matic tiež trieda S, luxusné kupé CL, štvordverové kupé CLS, cestovné SUV triedy R, tretia generácia triedy M, kompaktné GLK i SUV GL. Širokú paletu štvorkoliek uzatvára trieda G. Nová trieda M ponúka 4Matic, ktorý okrem pohonu na ceste zahŕňa aj terénnu techniku. Vyniká schopnosťou presadiť sa mimo spevnených ciest vďaka novinkám na podvozku a systémom na zvýšenie dynamiky jazdy. Dynamiku a bezpečnosť jazdy triedy M optimalizuje napríklad (na želanie) balík ON&Off road až šiestimi jazdnými programami: jeden automatický, dva špeciálne offroadové a tri cestné (Zima, Šport a Prevádzka s prívesom). Ešte účinnejšie nastavenie pre zimné podmienky umožňuje kombinácia tohto balíka a aktívnej stabilizácie nakláňania karosérie (takisto na želanie) Active Curve System ďalej zvyšujúce trakciu triedy M v jazdných situáciách s nízkou adhéziou. Ako pri nastavení na suchej alebo mokrej ceste, aj v prípade zimných podmienok na ceste pre modely triedy E s pohonom 4Matic platí: stabilita jazdy, a tým aj aktívna bezpečnosť sú vždy v popredí. Systém 4Matic tvorí mechanický základ s rozdelením momentu medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 45 : 55 percent a lamelová uzávierka v centrálnom diferenciáli so základným účinkom 50 Nm. Táto základná koncepcia umožňuje dosiahnuť vysokú trakciu, pretože na zvýšenie hnacieho momentu využíva dynamické presúvanie nápravového zaťaženia smerom k zadnej náprave, ku ktorému dochádza pri zrýchlení. Ale lamelová uzávierka dokáže presúvať hnací moment medzi prednou a zadnou nápravou aj variabilne v pomere 30 : 70 prípadne 70 : 30 percent, ak to pomery na ceste vyžadujú. Zásah elektronických regulačných systémov ESP, 4ETS alebo ASR sa tak môže vykonať podľa možnosti neskôr, pričom sa väčšia časť hnacieho momentu aj na klzkej ceste premení na trakciu.







Inzercia