Najsilnejší naftový Opel Insignia

Nový motor 2.0 CDTI BiTurbo disponuje systémom sekvenčného prepĺňania a môže byť spriahnutý s pohonom predných alebo všetkých kolies.
Vydané  Text: 
Od januára 2012 ponuku naftových motorov pre Opel Insignia korunuje agregát CDTI BiTurbo s objemom 2,0 litra, ktorý dosahuje výkon 143 kW (195 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Insignia BiTurbo zrýchľuje z pokoja na tempo 100 km/h za 8,7 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 230 km/h. Pritom má spotrebu paliva iba 4,9 litra nafty na 100 kilometrov a emisie CO2 129 g/km (limuzína s predným pohonom). Nový motor sa dá kombinovať s pohonom predných alebo všetkých kolies. Všetky verzie s manuálnou prevodovkou sú štandardne vybavené systémom Štart/Stop. Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo je k dispozícii so všetkými verziami karosérie, cena špičkovo vybavenej verzie Insignia Cosmo 2.0 CDTI 143 kW (190 k) sa začína na 31 690 €. Technickou lahôdkou nového štvorvalcového naftového motora s priamym vstrekovaním paliva common rail je sekvenčný dvojstupňový systém prepĺňania, ktorý využíva dve turbodúchadlá rozličnej veľkosti. Tie pracujú buď samostatne alebo spoločne. Malé turbodúchadlo sa rýchlo roztáča do vysokých otáčok v oblasti nízkych otáčok motora. Tým sa dosahuje prudký nárast prepĺňacieho tlaku, vďaka čomu motor veľmi spontánne reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora bez typického oneskorenia. Už pri 1 500 otáčkach je k dispozícii krútiaci moment 350 Nm. V oblasti stredných otáčok pracujú obidve turbodúchadlá spoločne, pričom veľké turbodúchadlo zabezpečuje prvý stupeň stlačenia nasávaného vzduchu a malé turbodúchadlo následne zvyšuje prepĺňací tlak na definitívnu úroveň. Elektronicky ovládaný kontinuálny obtokový ventil prepúšťa časť výfukových plynov do veľkého turbodúchadla, čím sa dosahuje energická akcelerácia vozidla. Pri vysokých otáčkach od približne 3 000 prudi celý objem výfukových plynov priamo na turbínu veľkého turbodúchadla, čím sa dosahuje vysoký výkon motora v najvyššom rozsahu otáčok. Dôležitým komponentom sústavy prepĺňania je prídavný malý medzichladič komprimovaného vzduchu, cez ktorý prúdi vzduch od malého turbodúchadla keď pracuje samostatne v oblasti nízkych otáčok motora. Ten je súčasťou inovatívnej koncepcie dvojitého chladenia komprimovaného vzduchu, ktorý Opel použil ako prvý automobilový výrobca. Funguje ako kvapalinový výmenník s vysokou účinnosťou, schladený vzduch rýchlejšie plní spaľovacie priestory motora, čím sa zvyšuje objemová účinnosť prepĺňania. V oblasti stredných otáčok motora sa postupne do prepĺňania zapája väčšie turbodúchadlo a vtedy stlačený vzduch prúdi aj cez väčší klasický medzichladič. Tretia generácia systému priameho vstrekovania paliva Common Rail s maximálnym vstrekovacím tlakom 2 000 barov využíva piezoelektrické vstrekovače umožňujúce až 8 čiastkových vstreknutí počas jedného pracovného cyklu. Od nového roka 2012 sa v modelovom rade Opel Insignia objavia aj ďalšie technické inovácie. Každá verzia s pohonom všetkých kolies sa bude dať objednať s podvozkom SuperSport, vybaveným modifikovanou prednou nápravou HiPerStrut z verzie Insignia OPC. Ďalšími novinkami v ponuke sú nové asistenčné systémy vodiča na báze radaru, zvyšujúce aktívnu bezpečnosť modelu Insignia. Zákazníci modelu Insignia si teraz môžu objednať adaptívny tempomat, systém sledovania odstupu či varovný predkolízny systém s funkciou automatického brzdenia.







Inzercia