Športové vozidlo GT 86 sa predstaví 30. novembra 2011 na svetovej premiére na tohtoročnom tokijskom autosalóne a v európskych krajinách sa začne predávať od leta 2012. Zaujme jednoznačným zameraním sa na potreby vodiča. Model navrhnutý s dôrazom na najdôležitejšie atribúty klasického športového vozidla sprostredkuje radosť z jazdy. Dosiahne to vďaka presnej a okamžitej odozve na pokyn z pedála akcelerátora alebo z riadenia.
Model GT 86 s nízkou a aerodynamickou karosériou úspešne aplikuje niekoľko konštrukčných riešení a je postavený na úplne novej platforme. Konštruktéri sa vyhli použitiu veľkého a ťažkého motora s veľkým zdvihovým objemom. GT 86 sa tak vracia k športovým koreňom automobilky Toyota a prichádza s jedinečnou kombináciou kompaktného vysokootáčkového benzínového motora typu boxer umiestneného vpredu a pohonom zadných kolies.
Toto usporiadanie systému pohonu ide ruka v ruke s nízkou hmotnosťou, malou zotrvačnosťou a nízkym ťažiskom pri snahe dosiahnuť čo najlepší pomer výkonu a hmotnosti. Uvedené vlastnosti prepožičiavajú modelu GT 86 živú a dostupnú výkonovú charakteristiku, ktorá je zárukou atraktívnych a ľahko dosiahnuteľných dynamických schopností s minimálnym zapojením elektroniky a maximálnym potešením z jazdy.
Vďaka svojej dĺžke 4 240 mm, výške iba 1 285 mm a rázvoru 2 570 mm je nový model GT 86 mimoriadne kompaktný. S ohľadom na optimálne vyváženie je motor umiestnený čo najnižšie a súčasne čo najviac vzadu. To isté platí pre polohu vodiča za volantom. Toyota GT 86 sa tak môže pochváliť takmer dokonalým rozložením hmotnosti (v pomere 53:47). Plochá konštrukcia vpredu umiestneného motora s protibežnými piestami ide ruka v ruke s najnižšou polohou vodiča v rámci všetkých sériovo vyrábaných vozidiel tejto značky. GT 86 má vďaka tomu nezvykle nízke ťažisko iba 460 mm. Zavesenie so vzperami McPherson vpredu a dvojitými lichobežníkmi vzadu dopĺňajú veľké kotúčové brzdy s odvetrávaním v predných aj zadných kolesách s priemerom 17″.
Atmosférický zážihový motor 2,0 l v GT 86 predstavuje výsledok spoločného vývoja automobiliek Subaru a Toyota. Spája pritom ich odborné technické skúsenosti a spoločné nadšenie pre športové vozidlá. Nanovo vyvinutý štvorvalec Subaru boxer s protibežnými piestami a zdvihovým objemom 1998 cm3 používa technológiu D-4S od Toyoty. Technológia D-4S so súčasným vstrekovaním priamo do valcov a do nasávacieho kanála využíva vysoký kompresný pomer 12,5:1. Výsledkom je vyšší výkon aj krútiaci moment v širokom spektre otáčok motora, avšak bez zvýšenia spotreby paliva a emisií.
Nový motor so štvorcovou charakteristikou vŕtania a zdvihu (v tomto prípade symbolických 86 x 86 mm) vyvinie maximálny výkon 147 kW (200 k) pri 7 000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 205 Nm pri 6 600 ot./min.
Motor môže spolupracovať buď so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Manuálna prevodovka ponúkne rýchlu a presnú odozvu s krátkymi dráhami radenia a športovým ovládaním, zatiaľ čo automatická prevodovka bude vybavená športovým režimom radenia s ovládaním páčkami pod volantom.
Výkon bude účinne prenášaný na kolesá zadnej nápravy pomocou samosvorného diferenciálu kvôli optimálnym záberovým schopnostiam počas všetkých jazdných situácií. Systém ABS aj vypínateľný stabilizačný systém VSC bol špeciálne vyladený tak, aby ponúkol dynamickú stabilitu na hranici výkonových možností vozidla s minimálnymi zásahmi do riadenia pre maximálnu radosť z jazdy.