Ford spustil v pondelok výrobu tretej generácie modelu Focus. Z montážnej linky bude schádzať v nemeckej továrni Saarlouis, od začiatku budú k dispozícii tri karosárske varianty.
Ford Focus prvej generácie zavítal na európske trhy ako náhrada za Escort v roku 1998. Výroba bola pridelená nemeckému závodu Saarlouis, a tradícia pokračuje ďalej.
Ford Focus sa aj vo svojej tretej generácii bude vyrábať na rovnakom mieste, z výrobného pásu schádzajú po investícii 300 miliónov eur už od prvého dňa tri karosárske verzie: sedan, hatchback a kombi. Športové ST, ktoré vymenilo svoju päťvalcovú strojovňu za štyri prepĺňané valce si montážnici zoberú pod ruky v roku 2012. Novinkou bude robotizovaná montáž karosérií a ekologicky menej náročná lakovňa.
Najnovší Focus sa má stať globálnym modelom, predávať sa má na 120 trhoch sveta. Saarlouis, i keď s dennou kapacitou 1 850 vozidiel (vyrába sa tu i Kuga) tieto požiadavky nemôže pokrývať sám. Pre trhy Severnej Ameriky preto produkuje Michiganská továreň v USA, s Áziou má vypomôcť nová hala v ruskom Petrohrade a štvrtým do partie bude čínska továreň v Čchung-čchingu, ktorá má svoje brány otvoriť už o dva roky.
Fordu Focus sa od prvej generácie predalo už viac ako 10 miliónov kusov, samotný Saarlouis sa na tomto čísle podieľal objemom 4 miliónov vozidiel.