Peugeot 508 prichádza na Slovensko

Očakávaná novinka francúzskeho výrobcu, Peugeot 508, sa na slovenskom trhu síce oficiálne predstaví až začiatkom februára 2011, prvé kusy k nám ale dorazia už o pár dní.
Vydané  Text: 
V rámci propagácie novinky značky Peugeot príde na náš trh model 508 s takmer dvojmesačným predstihom pred svojim oficiálnym uvedením vo februári 2011. Jednotliví díleri dostanú predvádzacie kusy približne o týždeň, súčasťou úvodnej ponuky bude špeciálna séria učená prvým päťdesiatim zákazníkom spojená so 4-ročnou zárukou, resp. garanciou 100 000 prejdených kilometrov. Peugeot 508 je nástupcom modelu 407 a zároveň veľkej limuzíny 607. Odvážnym zlúčením sa jeho rozmery dostali na hranicu strednej a vyššej strednej triedy. V ponuke bude sedan s rozmermi 4 792 x 1 853 x 1 456 mm (d x š x v) a kombi SW s dĺžkou 4 813 milimetrov (š = 1 853 mm, v = 1 476 mm). Rázvor sa natiahol na 2 817 mm (+ 9,2 cm oproti 407) v prípade oboch karosárskych verzií, čo prekonáva napríklad VW Passat o 10,8 cm. Batožinový priestor sa dostal na úroveň 545 litrov (515 l podľa VDA), v prípade SW je to 660 l (VDA 560 l). Operadlá delených sedadiel možno sklopiť jedným pohybom a vytvoriť tak rovnú podlahu, pričom v prvom prípade sa objaví 1 581 litrov (VDA 1 381 l) a v praktickejšom kombi zasa 1 865 l (VDA 1 598 l). Pod kapotou môže pracovať jeden z ôsmych motorizácií vo výkonovom spektre od 82 do 150 kW (112 do 204 k). Ťažiskom pohonného ústrojenstva má byť naftový motor 1.6 HDi FAP novej generácie s označením e-HDi vybavený štart-stop systémom. V období uvedenia na trh dosiahne kombinovanú spotrebu 4,4 l/100 km (6-stupňová robotizovaná prevodovka) pri emisiách CO2 iba 115 g/km, pričom v priebehu roka 2011 sa vďaka riadenému prívodu vzduchu dostane pod hranicu 110 g/km pri spotrebe 4,2 l/100 km. Vrcholnou verziou (GT) sa stane úplne nový motor 2.2 HDi FAP s výkonom 150 kW (204 k), dosahujúci maximálny krútiaci moment 450 Nm pri 2 000 ot./min. Vďaka ľahšej turbíne turbodúchadla z titánu, optimalizácii trenia, systému VoltControl, piezoelektrickým vstrekovačom s ôsmimi otvormi či optimalizovaným spaľovacím komorám dosahuje tento hnací agregát lepšie parametre ako predchádzajúci V6 2.7 HDi v Peugeote 407. Je zároveň pružnejší a má o 33 % menšiu spotrebu a emisie. Tvorba CO2 je 150 g/km, oproti 223 g/km pri 407 V6 HDi, čo znamená úsporu až 73 g/km. Čerešničkou na torte bude od roku 2012 hybrid s ústrojenstvom HYbrid4, čo v praxi znamená pohon všetkých kolies (predné cez spaľovací motor, zadné cez elektromotor) a výkon 147 kW (200 k) pri emisiách CO2 iba 99 g/km. Od druhej polovice roku 2011 sa má Peugeot 508 začať vyrábať taktiež v Číne, prvom trhu mimo „starého kontinentu“. Viac o Peugeote 508 sa dočítate tu:







Inzercia

Inzercia