Aston Martin len nedávno spustil limitovanú edíciu One-77 a už aj rozmýšľa nad ďalším projektom s kódovým označením Super Sport. Vzniknúť by malo iba 8 kusov s cenou astronomických 7,5 milióna eur.
Pomenovanie superšportu One-77 bolo odvodené od počtu kusov, ktoré z neho budú vyrobené. Prvých 60 kusov sa už predalo, a to i napriek tomu, že cena presahovala 1,2 milióna eur. Aston Martin teda s radosťou inkasuje a pomaly rozmýšľa nad ďalším exkluzívnym kúskom, ktorý by mal šťastného zákazníka stáť až neuveriteľných 7,5 milióna eur. Ak najdrahší sériový model DBS stojí okolo 250 000 eur, je jasné, že táto exkluzivita bude zlatou pokladnicou. I keď by malo vzniknúť iba osem kusov.
Projekt ale určite nebude stratový. Ani pri One-77 totiž Aston nešiel do risku a vopred vypočítal, že 75 kusov sa bohato vyplatí. Tie dva kusy potom pridal kvôli lepšiemu zneniu jeho mena.
Nový projekt Astonu, zatiaľ známy pod kódovým označením Super Sport (SS), by mal podľa všetkého dostať motor umiestnený v strede, pred zadnou nápravou. Išlo by o prevratnú novinku, nakoľko Aston Martin vyrába svoje modely striktne s motorom vpredu. V minulosti sa ale predsa len objavilo vozidlo s krídlami v znaku, ktoré malo takto umiestnený agregát.
Bol to Bulldog, hranaté futuristické vozidlo, ktoré Aston vyvíjal v roku 1979 a predstavil o rok neskôr. Dosiahol maximálnu rýchlosť 307 km/h, teoreticky mal ale atakovať až 381 km/h. Aston Martin predal len jediný kus a to približne za 130 000 libier.
Podľa prvých digitálnych retuší by sa dizajn mal vydať cestou superšportových kriviek, One-77 totiž aj napriek 760 konským silám (550 kW) a 750 Nm krútiaceho momentu stále evokuje luxusné GT. Napriek tomu, že SS pracuje s klasickými prvkami ostatných modelov značky (predná maska, svetlá, zadný svetelný pás), vzdialene môže pripomínať kultový Jaguar XJ 220.
Pod priehľadné zadné sklo by sa mal dostať 5,4-litrový prepĺňaný osemvalec s výkonom nastaveným niekde medzi 800 až 950 koňmi (586 až 696 kW). Prevodová skriňa so šiestimi stupňami by mala byť spojená so samosvorným diferenciálom, v ponuke môže byť manuál i robotizovaná mutácia s radením na volante.
Karoséria má byť postavená z karbónových vlákien (One-77 ju má z hliníka), brzdy by mal dodať Brembo alebo AP Racing. V interiéri budú inštalované škrupinové sedadlá čalúnené Alcantarou a kožou.
Spojencom v tomto projekte by mala byť údajne firma Star Electric Cars France, ktorá vyrába golfové vozíky pod značkami ako Hummer či Rolls-Royce. V ponuke má i elektrické bicykle či skateboardy. Predovšetkým ale navrhuje a vyrába špeciálne karosérie pre kráľovské rodiny, vrátane opancierovaných verzií pre prezidentov, politikov a podnikateľov.