Audi zverejnilo o svojej horúcej novinke A6 tony tlačových materiálov. Dnes si preto bližšie priblížime luxusnú a bezpečnostnú výbavu sedanu vyššej strednej triedy z Ingolstadtu.
Audi A6 zdedilo interiér z veľkého kupé-sedanu A7, ktorý je mnohými považovaný za to najlepšie, čo táto nemecká značka doteraz stvorila. Vodič môže byť obklopený lánmi kože a pravého dreveného obloženia (z jaseňa a orecha, neskôr aj z vrstveného duba). To nie je vždy až tak samozrejmé – napríklad koncernový VW Touareg, ktorý je na tom s cenou veľmi podobne, má len plastové panely imitujúce drevo. I keď ho napodobňujú veľmi dobre, originál nemôžu nikdy úplne nahradiť.
V modeli A6 je drevo cítiť, je vidieť jeho štruktúra a svojim matným povrchom dáva jasne najavo čistý prírodný pôvod. Rovnako veľká pozornosť bola venovaná aj ostatným častiam luxusnej kajuty. Štandardné predné sedadlá môžu byť na objednávku vymenené za komfortné s elektrickým polohovaním v 18 smeroch. Doplnené môžu byť o klimatizovanie či masážnu funkciu s 10 vzduchovými vankúšmi kmitajúcimi v 5 režimoch. Ako alternatíva tu sú športové sedačky so zvýšenou tuhosťou a lepším bočným vedením. Vzadu je možné vyhovieť požiadavke na dve samostatné kreslá, ktoré môžu ponúkať medzi sebou špeciálny odkladací box.
Po usadnutí za volant posádku privíta výsuvná obrazovka s uhlopriečkou 6,5, resp. 8 palcov, na požiadanie je tu aj 7“ displej v kaplnke prístrojov, zobrazujúci údaje informačného systému vodiča DIS. Ten môže okrem iného ponúkať rady o vhodnej zmene prevodového stupňa či ilustrovať množstvo energie dodávanej agregátom na palube. Na čelnom skle sa zasa premietajú (head-up displej) najdôležitejšie údaje o prevádzke, a to v plnofarebnom spektre.
Autorádio Bose sa dá vymeniť za 1 300-wattové audio od Bang & Olufsen. Disponuje 13 reproduktormi vrátane dvoch akustických šošoviek vysúvajúcich sa hliníkovým telom z prednej časti palubnej dosky.
Dotyková plocha na písanie správ MMI touch je tu z Audi A8, taktiež rozoznáva i náznaky písmen a číslic, takže vodič nemusí odvracať zrak od vozovky. Rozoznať dokáže aj písmo z ázijských krajín. Ak vodič nemá náladu na „kreslenie“, môže plôšku prepnúť na zobrazovanie šiestich predvolených tlačidiel.
Pripojenie na internet bude na palube taktiež. Funguje cez Bluetooth palubný telefón v rámci spolupráce s konglomerátom Google. Modul UMTS umožňuje prijem aktualít o doprave i počasí, pre potreby navigácie si zároveň ťahá obrázky z Google Earth a aplikuje ich do 3D modelu zobrazovanej trasy (8“ monitor s vysokým rozlíšením a HDD). Tieto služby môžu byť platené priamo zo SIM karty vo vodičovom telefóne (v závislosti od krajiny).
Dáta z navigačného systému sú využívané prednými svetlometmi (pripravia sa na príchod zákruty), automatickou prevodovkou (vie, že sa blíži stúpanie a podradí tak v správnom okamihu), či adaptívnym tempomatom s funkciou stop & go (a automatickým zvýšením brzdnej sily v prípade nebezpečného priblíženia sa k prekážke). Posledný z nich pracuje okrem toho s údajmi z radarov namontovaných namiesto hmlových svetiel, z video kamery či ultrazvukových senzorov. Posúvať vie auto v kolónach, ale aj pri diaľničných rýchlostiach.
Pre zvýšenie bezpečnosti prichádza systém „pre sense“, ktorý je nám už dlhšie známy z Mercedesov. Využíva detekovanie hrozieb s tým, že automaticky uzavrie všetky okná vrátane strešného, pritiahne bezpečnostné pásy, aktivuje výstražné svetlá a pritvrdí vzduchové pruženie.
Systém proti opusteniu jazdného pruhu (lane assist) pracuje od rýchlosti 60 km/h, po neželanom prekročení bielej čiary vráti auto späť zásahmi do riadenia. Side assist sleduje dianie za vozidlom cez radar, svoju činnosť zahajuje od rýchlosti 30 km/h. Prikvitlo aj nočné videnie s termálnou kamerou, ktorá premieta čierno-biely obraz priamo na displej v kaplnke prístrojov. Chodcov zvýrazňuje a ak sa dostanú do nebezpečnej polohy, vysvietia sa na červeno. Parkovací asistent je tu z Volkswagenov, parkovať vie pozdĺžne i kolmo a sám si určí, či je aktuálne miesto dostatočne veľkorysé.
Batožinový priestor, bohato vykladaný kobercami ponúka 530 litrov pre batožinu, zadné sedadlá sa dajú sklápať, bohužiaľ ale za príplatok. Priplatiť sa dá tiež za elektrické ovládanie veka batožinového priestoru s ktorým je možné manipulovať i na diaľku cez kľúč.
V základnej výbave budú zliatinové disky, dvojzónová klimatizácia, bezkľúčové štartovanie, monitorovanie tlaku v pneumatikách, predná lakťová opierka, adaptívne brzdové svetlá, systém MMI, rádio so 6,5-palcovým displejom a elektromechanická parkovacia brzda. Bezpečnostný balíček pozostáva zo 6 airbagov, čo je však už dnes akosi primálo.
Na požiadanie je samozrejme pripravená poslúžiť štvorzónová automatická klimatizácia deluxe, protihlukové zasklenie, rolovacie slnečné clony vzadu, elektricky nastaviteľný volant, ambientné podsvietenie, bezkľúčový vstup, xenónové alebo LED svetlomety. Pre športovo založených je tu hneď od začiatku S line paket. Kombinuje interiér v odtieni šedej, športové sedadlá, odlišný kožený volant, tvrdšie odpruženie od quattro GmbH a 19-palcové disky kolies.
Pre čínsky trh je určite v pláne i predĺžená verzia L, a Avant i Allroad by mohli spolu so sériou S a RS opäť doplniť rád sedanu vyššej strednej triedy so štyrmi kruhmi na prednej maske. Určite na seba nenechajú dlho čakať…
Text: Lukáš Vlasák
Foto: archív