Lexus uverejnil cenník svojho najnovšieho hybridu CT200h. Kompakt nižšej strednej triedy sa bude na Slovensku predávať od 27 900 eur, no s bohatou základnou výbavou.
Model CT200h je pre Lexus prelomový. Posúva značku do segmentu nižšej strednej triedy a to štýlovo, hybridom. Či je to správny krok ukáže čas, no faktom je, že Lexus už verejne ohlásil svoj ambiciózny plán vyrábať v budúcnosti iba hybridné vozidlá.
Nový kompakt láka na športové zážitky, pohon je však z Toyoty Prius. Pod prednou kapotou je schovaný benzínový motor s objemom 1,8 litra so silou 73 kW (99 k) spojený s jednosmerným elektromotorom s výkonom 60 kW (81 k). Vzadu pod podlahou sa potom nachádzajú nikelmetalhydridové batérie s aktívnym chladením.
Spotreba sa dostala pod 4 litre benzínu na 100 km – v kombinovanom cykle si Lexus nemá pýtať viac ako 3,8, resp. 4,1 l/100 km (v závislosti od výbavy/hmotnosti). Nepoteší však malý dojazd na elektrický pohon, ktorý je navyše prístupný iba do rýchlosti 50 km/h, a to i napriek rekuperácii brzdnej energie.
Pomerne veľkým neduhom je intenzívny hluk motora pri jazde na plný plyn. Vtedy drží sériovo dodávaná elektronická bezstupňová prevodovka E-CVT motor v okolí závratných 5 000 otáčok. Tento neduh je do bodky prebratý z Priusu, i keď v CT200h ho od uší posádky pomáha tlmiť lepšie odhlučnenie.
Podvozok je schopný, no vyslovene si žiada viac sily od motora. Riadenie je verné športovému odkazu, taktiež ESP sa dá nastaviť na väčšie tolerancie pre šmyk a preklz hnacích kolies.
Karoséria dostala rozmery (d x š x v) 4 320 x 1 765 x 1 430 mm (1 440 výbava Executive a Premium) a rázvor dosiahol 2 600 mm. Batožinový priestor má v základe biednych 275 litrov, po strechu je to 375 l a so sklopenými sedadlami napracete do auta 985 litrov.
Na podvozku je vpredu použitá náprava McPherson, vzadu sú namontované vlečné ramená. Pohon predných kolies krotia kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Jazýček váh ukazuje pohotovostnú hmotnosť v závislosti od výbavy: základ má 1 370 kg, najdrahší model oťažie o približne 100 kg. Maximálna rýchlosť atakuje 180 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zaberie 10,3 sekúnd.
Filozofia voľby výbav je trochu zvláštna: keď prvé dva (Comfort a Executive) stupne stoja obsahovanými prvkami veľmi tesne pri sebe (27 900 a 29 500 eur), posledná Premium je im na míle vzdialená. A to nielen počtom vychytávok, ale najmä cenou 39 100 eur (doobjednať sa dá už ale iba adaptívny tempomat s prednárazovým systémom za 2 400 €, matalíza za 800 € a strešné okno za 1 000 €). Rozdiel je taktiež v tom, že pri Comforte vás v príplatkovom zozname nečaká nič okrem metalického laku, v prostrednom stupni môžete vyberať až z troch balíčkov, obsahujúcich spolu až 14 položiek.
Zákazníci si môžu svoj hybridný kompakt objednávať už teraz, prvé vozidlá k nám však dorazia až na prelome februára a marca 2011.
**Slovenské ceny pre Lexus CT200h:** Lexus CT200h _Comfort_ **27 900 €** Lexus CT200h _Executive_ **29 500 **€**** Lexus CT200h _Premium_ **39 100 **€**** **Vybrané prvky výbavy Comfort:**
\- ABS, BAS, EBD, asistent rozjazdu do kopca
\- 8 airbagov (vrátane 2 kolenných)
\- Aktívne opierky hláv
\- Denné LED svetlá
\- El. nastaviteľné spätné zrkadlá
\- El. ovládané okná vpredu a vzadu
\- Autorádio (6 repro) s CD/MP3/WMA a USB
\- Bluetooth konektivita s hlasovo ovl. telefónom
\- Multifunkčný kožený nastaviteľný volant (v 2 osiach)
\- Predné sedadlá manuálne nastaviteľné v 6 smeroch (vodič)
\- Automatická dvojzónová klimatizácia
\- Strešný spojler
\- 15“ disky z ľahkých zliatin
**Vybrané prvky výbavy Executive** (navyše oproti Comfort):
\- Alarm
\- Predné hmlové svetlá
\- 16“ disky z ľahkých zliatin
**Vybrané prvky výbavy Premium** (navyše oproti Comfort):
\- 7“ farebný multifunkčný LCD displej
\- Audiosystém Mark Levinson (13 repro) s DVD
\- Navigačný systém s dynamickým navádzaním a HDD
\- Hudobná knižnica s HDD
\- Ovládanie Remote Touch
\- Systém bezkľúčového nastupovania a štartovania
\- Kožené čalúnenie s vyhrievaním sedadiel vpredu
\- El. nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou
\- Parkovacia kamera a monitor
\- Parkovacie senzory vpredu a vzadu
\- Tempomat
\- Dažďový senzor
\- Vonkajšie spätné zrkadlá el. sklopné a samostmievacie
\- 17“ disky z ľahkých zliatin
Text: Lukáš Vlasák
Foto: archív