Dlho očakávaný nástupca starnúceho Audi A6 je tu. Audi uverejnilo prvé informácie a fotografie nasledujúcej generácie svojho zástupcu vyššej strednej triedy.
Z dizajnovej stránky ide o mix tradičných prvkov modelov A8, A7, A5 ale najmä A4. Predná časť je jedinečná, so zaujímavo tvarovanými svetlometmi a v rohoch lomenou maskou chladiča. Dizajnéri sú hrdí na svoje dielo, ktoré sa opticky i hmotnostne odľahčilo a vytvorilo svoju vlastnú tvár medzi ostatnými modelmi. Na fotografiách to však, nech sa jedujú ako chcú vyzerá zase ako A4/A8, len v inej veľkosti. Veľmi výrazná je aj podobnosť s veľkým liftbackom A7, takže bratstvo A4 – A5 sa bude opakovať aj o triedu vyššie (s A6 – A7).
Vychytávkou známou už z A8 sú predné LED svetlomety, v základe ich však nehľadajte. Priplácať by sa za ne malo cca 2 000 eur. Predstavujú však komplexný svietiaci modul, zvládajúci všetko od smeroviek, cez osvetľovanie zákrut (v spolupráci s navigačným systémom) až po diaľkové svetlá.
V interiéri je najviac cítiť práve odkaz A7, opäť je tu veľký panel matného dreveného obkladu (žiaden plast, ale reálny strom) a stredová konzola i tunel sú obsypané tými istými tlačidlami aké sa nachádzajú i vo vyšších súrodencoch: najnovšia generácia systému MMI, dotykové vkladanie znakov je tu tiež, obrazovka navigácie sa vysúva nad výduchmi vetrania a na čelnom skle sa premieta plnofarebný head-up displej. Internet je na palube taktiež, funguje cez Bluetooth palubný telefón. Modul UMTS ťahá informácie a obrázky z Google Earth a aplikuje ich do navigačnej mapy. Na vrchu audio ponuky potom stojí aparatúra Bang & Olufsen.
Na dĺžku meria nová A6 4,92 m, šírka narástla na 1,87 m, výška je potom 1,46 m. Kompozitová oceľovo-hliníková konštrukcia zrazila až 15 % z pôvodnej hmotnosti, najľahšia A6 bude vážiť 1 575 kg. Hliník je na viac ako 20 % karosérie: vyrobená je z neho napríklad kapota, predné blatníky, dvere či zadné veko batožinového priestoru. Koeficient aerodynamického odporu dosiahol úroveň (Cd) 0,26, zlepšil sa tým aj akustický komfort interiéru, dopomohla k tomu i zvýšená tuhosť karosérie.
Na pohon sofistikovanej A6 budú spočiatku použité štvor- a šesťvalcové agregáty: dva benzínové a tri naftové TDI. Všetky dostali rekuperáciu brzdnej energie kombinovanú so systémom štart-stop, bez ohľadu na použitú prevodovku.
Zaujímavosťou bude atmosféricky plnený agregát **2.8 FSI**, všetky ostatné dostanú prepĺňanie. Šesťvalec poskytuje výkon 150 kW (204 k) a 280 Nm krútiaceho momentu medzi 5 250 – 6 500 ot./min. z 0 na 100 km/h s ním Audi A6 zrýchli za 7,7 sekúnd, maximálna rýchlosť je 240 km/h, no spotreba len 7,4 l/100 km. To predstavuje zlepšenie o 12 % napriek faktu, že predchodca bol o 10 kW (14 k) slabší.
Najsilnejším motorom v rade šesťvalcových bude **3.0 TFSI** s mechanickým plnením. S výkonom 220 kW (300 k) a 440 Nm (2 900 – 4 500 ot./min.) zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,5 sekúnd a dosiahne elektronicky limitovanú „maximálku“ 250 km/h. V kombinovanej prevádzke pri tom skonzumuje 8,2 l/100 km a vypustí 190 g CO2 na kilometer jazdy. Výsledkom je zlepšenie o 13 % oproti 213 kW (290 k) starého motora.
Najefektívnejším motorom z hľadiska spotreby bude prekopaný štvorvalec **2.0 TDI**. Krútiaci moment 380 Nm dostupných už od 1 750 otáčok (do 2 500 ot./min.) sa presúva na kolesá cez manuálnu prevodovku a umožňuje zrýchliť na stovku za 8,7 s, maximálna rýchlosť je 228 km/h. Spotreba (EU cyklus) klesla na 4,9 litrov/100 km, emisie CO2 klesli na 129 g/km.
Novo vyvinutý **3.0 TDI V6** dostane dve verzie: **150 kW (204 k)** a **180 k (245 k)**. Oba dostanú znížené trenie, vyladené pomocné agregáty a sofistikovaný termálny systém so samostatným okruhom chladenia hlavy valcov a kľukovej skrine. Slabší z nich dáva 400 Nm už od 1 250 (až do 3 500 ot./min.) otáčok. Spojený bude z prevodovkou multitronic a z 0 na 100 km/ zrýchli za 7,2 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 240 km/h, spotreba spadla na 5,2 l/100 km, CO2 dosiahli úroveň 137 g/km. V porovnaní s predchodcom (140 kW/190 k) je to zlepšenie až o 19 %.
Silnejšia verzia dopuje kolesá 500 Nm krútiaceho momentu medzi 1 400 až 3 250 ot./min. Na stokilometrovú hranicu sa dostane za 6,1 s, maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. Zapýta si pritom len 6,0 litra na 100 km, emisie dosiahli 158 g CO2. Predchodca, ktorý ponúkal 176 kW (240 k) bol o 16 % menej efektívny.
Športové verzie S a RS sú takmer povinnosťou, i keď ich automobilka zatiaľ nepotvrdila. Potvrdený je však hybrid, ktorý kombinuje prepĺňaný **dvojliter TFSI (155 kW/211 k) s elektromotorom** s výkonom 33 kW (45 k). Ide o paralelný hybrid, ktorý cez osemstupňovú automatickú prevodovku poháňa predné kolesá. Audi A6 hybrid je schopné prejsť na elektrinu 3 kilometre rýchlosťou do 60 km/h. Batérie s kapacitou 1,3 kWh sú uložené v batožinovom priestore. Ich špecialitou je dvojité chladenie. Okrem ventilátora, ktorý ťahá vzduch z kabíny, je tu aj chladiaci okruh napojený na klimatizáciu. Výkonové parametre A6 hybrid sú 7,3 sekundy z 0 na 100 km/h a 238 km/h maximum pri priemernej spotrebe 6,2 l/100 km.
V rámci modelového radu môžeme čoskoro očakávať kombi Avant. Uvidíme, či sa Audi opäť rozhodne aj pre populárny model allroad so zvýšeným podvozkom a pohonom všetkých kolies.
V základnej výbave budú zliatinové disky, dvojzónová klimatizácia, bezkľúčové štartovanie, monitorovanie tlaku v pneumatikách, adaptívne brzdové svetlá, systém MMI, rádio a 6,5 palcový displej. V Nemecku boli už zverejnené aj ceny nového Audi A6.
Základom je zatiaľ 2.0 TDI, ktoré sa bude predávať **od 38 500 eur**. Benzínový šesťvalec 2.8 FSI bude stáť od 39 850 eur. Naftový trojliter bude stáť od 45 350 eur resp. 51 200 eurs za silnejšiu verziu s pohonom quattro. Zatiaľ najsilnejší benzínový motor 3.0 TFSI je od **51 600 eur**.