Slovensko má prvé centrum bezpečnej jazdy

Dočkali sme sa prvého profesionálneho výcvikového strediska pre vodičov. V areáli Slovakia Ring našlo svoje zázemie centrum bezpečnej jazdy, jedno z najmodernejších v Európe.
Vydané  Text: 
Tréningové centrum je určené na školenie vodičov pre bezpečné ovládnutie motorových vozidiel v krízových situáciách na rôznych povrchoch vozoviek a v simulovaných poveternostných podmienkach. Areál zahŕňa rôzne asfaltové plochy s odlišnými sklonmi zákrut a polomermi zatočenia. Výstavba prebiehala od mája do novembra tohto roka, zastavaná plocha dosiahla 5 hektárov. Centrum bezpečnej jazdy sa tak stalo jedným z technicky najmodernejších cvičísk v Európe. Jeho odtrhová plošina je najväčšou, aká sa vo svete vyrába – kruhová plocha má priemer až 80 metrov. Každý modul má samostatný okruh, súčasne tak môžu cvičiť 4 samostatné skupiny. Oproti iným podobným zariadeniam ponúka i nočnú prevádzku pod umelým osvetlením a výhody neďalekého hotela. Stredisko sa bude špecializovať na výcvik vodičov všetkých skupín, od začiatočníkov až po profesionálov. Nosným pilierom kvality by mali byť inštruktori s viac ako osemročnými skúsenosťami s vedením kurzov bezpečnej jazdy. Cvičisko svojimi parametrami vyhovuje motocyklom, osobným, ľahkým nákladným, ťažkým nákladným ale i hasičským vozidlám. Zúčastniť sa môžu dokonca aj autobusy a ťahače s návesmi. V ponuke budú kurzy bezpečnej, defenzívnej, ekologickej ale i okruhovej jazdy. Každý kurz obsahuje teoretickú výučbu v školiacich priestoroch v rozsahu od 1 do 3 hodín podľa presného zamerania kurzu. Vyskúšať sa budú dať štyri moduly trate: \- rovná klzká plocha, svetelná prekážka, aquaplanning v dvoch úrovniach výšky hladiny vody od 10mm do 30mm \- klzká plocha v zákrute s polomerom 80m, vyhýbanie sa trom sériám vodných prekážok (výška 5 až 8 metrov) \- rovná klzká plocha (špeciálny náter simulujúci zasneženú vozovku) s odtrhovou plošinou, maximálna záťaž na plošinu je 40 ton celej súpravy (v iných strediskách je štandardom 10 ton), možnosť meniť silu vyvolaného šmyku, vyhýbanie sa trom sériám vodných prekážok \- klzká plocha na kopci so stúpaním 7%, prejazd do zákruty s polomerom 80m, vyhýbanie sa dvom sériám vodných prekážok







Inzercia

Inzercia