Na slovenský trh prichádza nová generácia obľúbeného rodinného Fordu C-Max. Ponuka začína so štvoricou motorizácií, základ ponuky sa dá kúpiť za 17 590 eur.
Slovenský díler uverejnil cenové relácie zatiaľ len pre menší model C-Max, na Grand si ešte chvíľu počkáme. V rámci uvádzacích cien prichádza nové MAV (Multi-Activity Vehicle) v edícii X so štvoricou motorov. Benzínové zastupuje **1.6 Duratec Ti-VCT** s výkonom 77 kW (105 k), resp. 92 kW (125 k), nafta sa bude tankovať do **1.6 TDCi Duratorq DPF** vo výkonnostných kategóriách 70 kW (95 k) a 85 kW (115 k). Benzín sa kombinuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, nafta dostala 6 stupňov manuálnej skrine.
Celková dĺžka narástla na 4 380 mm, šírka na 1 828 mm a na výšku menší z rodiny C-Max dorástol na 1 626 mm. Rázvor 2 648 mm dopĺňa údaj o priemere otáčania 10,4 metra. Základný batožinový priestor znesie 432 l (471 l so súpravou na opravu defektu), so sklopenými sedadlami zadného radu dosiahne 1 684 litrov (resp. l 723 l). Palivová nádrž pojme 55 litrov benzínu alebo 53 l nafty.
Podvozok dostal elektronický posilňovač riadenia EPAS, optimalizovanú konštrukciu zadného viacprvkového zavesenia Control Blade, poloizolovaný predný pomocný rám, štandardnú aplikáciu nového systému Torque Vectoring Control (TVC), ktorý dodatočne vylepšuje stabilitu a agilitu pri prejazde zákrutami. Zvýšenej ochrane chodcov sa prispôsobil dizajn predného nárazníka a kapoty, rozloženie prvkov v priestore motora, sklápací systém stieračov a doplnenie mäkšieho prvku kapoty do štruktúry karosérie.
Bezpečnostní strážcovia núkajú karosériu pozostávajúcu z 53 % z vysokopevnostných ocelí, bórové A a B stĺpiky a predný pomocný rám podvozku navrhnutého tak, aby sa pri čelnom náraze oddelil od dolného montážneho bodu karosérie. Elektronický batalión anjelov počíta s ESP, ABS, EBD, CBC (riadenie brzdenia v zákrutách), EBA (asistent pre núdzové brzdenie), EBP (elektronické predtlakovanie bŕzd), trakčnou kontrolou TCS, hydraulickým posilňovačom zadnej nápravy HRB, aktívnou ochranou pred prevrátením (ARP) či riadením kolísania prívesu.
Základná cena štartuje na sume 17 590 eur vo výbave Trend X, najdrahší C-Max vybavený najsilnejším „nafťákom“ v špecifikácii Titanium X zatiaľ dostanete za 21 840 eur.
Slovenské ceny Ford C-Max Motor Výkon **Trend X** **Titanium X** **1.6 Duratec Ti-VCT** 77 kW/105 k 17 590 € – **1.6 Duratec Ti-VCT** 92 kW/125 k – 20 180 € **1.6 TDCi Duratorq DPF** 70 kW/95 k 19 250 € – **1.6 TDCi Duratorq DPF** 85 kW/115 k – 21 840 € **Vybrané prvky výbavy Trend X**
\- ABS + EBD + EBA + ESP
\- 6 airbagov
\- Centrálne zamykanie
\- Alarm
\- Predné svetlomety do hmly
\- Tempomat
\- Elektricky ovládané predné okná
\- Autorácio s CD a MP3 a Bluetooth
\- Elektrické vyhrievanie čelného skla
\- Prídavné kúrenie (len diesel)
\- Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča
\- Vyhrievané predné sedadlá
\- Automatická 2-zónová klimatizácia
**Vybrané prvky výbavy Titanium X**
\- HLA – asistent rozjazdu do kopca
\- Bezkľúčové štartovanie
\- BLIS – signalizácia objektu v mŕtvom uhle
\- Elektricky ovládané všetky 4 okná
\- Výškovo nastaviteľné sedadlá vpredu
\- Parkovací asistent so snímačmi vzadu
\- Denné svietenie, dažďový senzor
\- Diagonálne posuvné zadné krajné sedadlá
\- 16″disky kolies z ľahkých zliatin