Autonómny technologický demonštrátor Audi TTS Pikes Peak sa vyšplhal na slávnu horu v americkom Colorade. V kabíne však nesedel vodič, všetko riadil počítačový software.
Koncern Volkswagen už so svojimi autonómnymi vozidlami schopnými jazdiť celkom samostatne prešiel pomerne dlhú cestu. Touareg, Passat či Audi TTS. Do všetkých boli nainštalované senzory a výkonný software, ktorý v prepojení na riadiaci mechanizmus dokáže celkom sám viesť vozidlo v určitých podmienkach. Spočiatku sa trať nahrávala do pamäti, posledné roky vývoja ale vyúsťujú do schopnosti prevádzky už i v celkom neznámom a pomerne náročnom teréne.
To dokázalo i Audi TTS Pikes Peak, ktoré po roku testovania bez zastávky a ľudskej pomoci pokorilo slávny Pikes Peak v americkom Colorade (čo oficiálne potvrdila i organizácia Pikes Peak International Hill Climb). Miesto heroických výkonov, Waltera Röhrla a nebezpečných zrázov pozdĺž kľukatiacej sa prašnej cesty je druhým najstarším pretekom v USA.
Približne 20 kilometrový výstup dokázalo Audi zvládnuť za 27 minút, na niektorých úsekoch dosahovalo rýchlosť 72 km/h. V porovnaní s rekordom tesne nad 10 minút, ktorý dosiahol Nobuhiro Tajima so Suzuki XL7 Hill Climb Special (cca 733 kW/1 000 k) je to síce slimačie tempo, no takto vybavené TTS (tu s výkonom 194 kW/265 k) by to s profesionálnym rely jazdcom pravdepodobne nezvládlo skôr ako za 17 minút.
O vývoj nemeckého „knight ridera“ sa okrem technikov z laboratória elektroniky Volkswagen a Audi postarala aj Stanfordská univerzita a spoločnosť Oracle. Zvonku TTS od bežného modelu odlíšia meracie a prijímacie antény a senzory, vnútri zasa batožinový priestor kompletne zaprataný hardwarom elektroniky. Princíp fungovania je založený na systéme Oracle Java real-Time (Java RTS), Oracle Solaris v spolupráci s GPS poskytujúcim koordináty aktuálnej polohy.
Cieľom projektu autonómneho Audi je vývoj systémov schopných nasadenia v podmienkach bežnej prevádzky, ktoré by sa mali postarať o novú dimenziu bezpečnosti a ochrany zdravia i ľudských životov.