Nissan verejnosti ukázal svoju predstavu o športovo-ekologickom sedane blízkej budúcnosti. Energický dizajn s proti sebe sa otvárajúcimi dverami bude ale výzvou najmä pre Ameriku.
Práve v USA bojuje Nissan niekoľkými modelmi väčších či menších sedanov, predáva sa tam dokonca i Maxima, ktorá z našich ciest žiaľ už dávno zmizla. Koncept nového 4-dverového futuristického sedanu má ukázať neprebádané cesty v oblasti dizajnových hier. Nissan však jedným dychom dodáva, že na autosalóne v Los Angeles predstavený Ellure nemá byť predzvesťou žiadneho prichádzajúceho modelu, ide čisto len o pôsobenie na zrakový aparát.
Akýkoľvek bude ďalší osud konceptu, koncepčný zámer Nissan definoval jasno. Päťmiestny sedan „strednej veľkosti“ s proti sebe sa otvárajúci dverami má byť lákadlom najmä nežnejšej časti motoristickej obce. Určite by si ho však vo vysnívanej garáži vedeli predstaviť i mnohí muži…
Spredu okrem masívnej chrómovanej masky chladiča (inšpirovanej „uniformou“ samurajov Kamishimo) a ostrých svetlometov zaujme i veľká presklená plocha plynule nastupujúca až k zadnému oknu. Koncept nemá klasické vonkajšie spätné zrkadlá, nahradili ich kamery. Jednoduchá čistota zadných partií odrážajúcich prvky Torri (brány na japonských svätyniach) nie je okrem bumerangových svetiel narúšaná ničím nevhodným. Do bieleho laku sú primiešané modré zrná dotvárajúce spolu s chrómovanými 19-palcovými diskami kolies (obutými do plášťov s nízkym valivým odporom) oslňujúci metalický efekt.
V interiéri Molten sa za dverami rozovretými do uhla 90° skrýva motív roztaveného kovu, plávajúca stredová konzola, otočné sedadlo spolujazdca, špeciálne spracovaná koža zamedzujúca oslneniu vodiča či eko-semiš z recyklovateľných mikrovlákien. Cez celú prednú časť sa ťahá displej, ktorý sa v menšom opakuje aj na stredovej konzole.
Pod zvlnenými plechmi by sa malo nachádzať hybridné ústrojenstvo, i keď v skutočnosti Nissan na fotografiách ukazuje skelet bez akýchkoľvek vnútorností. Nech je ako chce, inžinieri rátali s inštalovaním 2,5-litrového radového štvorvalca spolupracujúceho s bezstupňovou prevodovkou Xtronic CVT a elektromotorom s výkonom 25 kW (34 k). Energiu uskladňujú líthium-iónové akumulátory. Samozrejmosťou by sa mala stať rekuperácia brzdnej energie a systém riadenia drive-by-wire inšpirovaný vojenskými lietadlami, ktorý neobsahuje priame mechanické prepojenie volantu s poháňanými prednými kolesami.