Porsche priostrilo malé kupé Cayman písmenkom R. Odľahčený, posilnený a opticky atraktívnejší krokodíl s motorom uprostred sa postaví do čela celého radu.
O Caymane S sa hovorí, že je minimálne tak dobrý, ak nie lepší ako základná 911 Carrera. Cayman R bude ale ešte lepší… Písmenko „R,“ v prípade Porsche vždy vnímané s patričným rešpektom je zárukou ľahšej stavby (- 55 kg), vyšších výkonov (+ 8 kW/10 k) a ostrejšieho šasi. Oproti strednému Caymanu S dostalo „Erko“ špeciálne adaptovaný športový podvozok ďalej znížený o 20 mm, ktorý poskytuje ešte lepší a intenzívnejší zážitok z jazdy.
O pohon sa stará 3,4-litrový šesťvalec pumpujúci maximálny výkon 243 kW (330 k). V štandardnom prevedení putuje jeho sila na zadné kolesá cez manuálnu 6-stupňovú prevodovku s ktorou Cayman R zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných 5 sekúnd. Alebo je tu možnosť voľby sedemstupňového dvojspojkového PDK znižujúceho tento údaj o 0,1 s. Pre šprintérov telom i dušou bude k dispozícii balíček Sport Chrono, ktorý krokodíla katapultuje na stovku už za 4,7 sekundy.
Maximálna rýchlosť sa vyšplhala na 282 km/h s manuálom, PDK „vytiahne“ trochu nižších 280 km/h. No kombinovanú spotrebu sa jej oproti 9,7 l na 100 km (manuál) podarilo zraziť na 9,3 l/100 km. Ale kto už by len tu riešil takého humorné malichernosti…
Dôležitejšia je výhoda 1 295-kilogramovej suchej váhy. Tá znížila pomer výkon/hmotnosť pri PDK na 4 kg/k, manuálna prevodovka dosiahla 3,9 kg na jedného koňa. Najväčšie úspory prišli po použití odľahčených komponentov a povyhadzovaní komfortného vybavenia. Tak ako pri 911 GT3/GT3 RS či Boxter Spyder je i v Caymane R k dispozícii líthium-iónová batéria, no tuk ubrali i kolesám. V celom modelovom rade Porsche neexistujú ľahšie 19-palcové disky: kompletný set štyroch kolies neváži viac ako 40 kg.
Každé Porsche musí nejako vyzerať, obzvlášť ak je špeciálne tak ako Cayman R. Prikvitol preto pevný zadný spojler, lakované disky, čiernou lemované predné svetlomety, spätné zrkadlá v rovnakom odtieni a nápisy v polepoch na dverách – a to v kontrastnej čiernej resp. striebornej, v závislosti na farbe karosérie.
Na domáci nemecký trh zavíta lačný Cayman R už vo februári 2011 a s cenou na úrovni 69 830 eur vrátane 19 % dane bude tvoriť strop ponuky.