Mercedes CLS 63 AMG so spotrebou 9,9 litra

Mercedes-Benz vypustil verziu AMG pre svoj najnovší kupé-sedan CLS. Osemvalcový biturbo agregát s výkonom 557 koní by si mal za svoje služby zapýtať iba 9,9 litra/100 km.
Vydané  Text: 
Krátko po príchode novej generácie úspešného 4-dverového kupé CLS so splývajúcou zadnou časťou Mercedes predstavil jeho najvýkonnejšiu verziu s magickým AMG. Agresívnejší dizajn prednej časti so štandardnými svetlami LED, karbón keramické brzdové kotúče, spojler na veku kufra a difúzor so štvoricou koncoviek. Celok dopĺňajú dvere, kapota, veko batožinového priestoru a niektoré prvky šasi vyrobené z hliníka. Na pohon svalnatého CLS bol zvolený agregát prvýkrát použitý v S a CL 63 AMG v lete tohto roka. Osem valcov, usporiadanie do V, biturbo koncepcia a výkon 386 kW (525 k), respektíve 410 kW (557 k) pri doplnkovom balíčku AMG Performance package. Z objemu 5 461 cm3 vydoluje 700 Nm v širokom rozsahu 1 750 až 5 000 ot./min (resp. 800 Nm v pásme 2 000 – 4 500 ot./min.). Pri akcelerácii z 0 na 100 km/h za 4,4 s (4,3 s) a s maximálnou rýchlosťou elektronicky limitovanou na 250 km/h (300 km/h pri „P“ package) však dokáže v kombinovanom cykle skonzumovať údajne len 9,9 litra na 100 km, čo predstavuje oproti predchodcovi pokles až o 32 %. Potentný agregát, ktorý takto zavrhol atmosférické plnenie bude spriahnutý so 7-stupňovou prevodovkou AMG Speedshift MCT (Multi-Clutch Technology). Disponuje šetriacim režimom Controlled Efficiency spolupracujúcim so systémom štart-stop. Telo z magnézia využíva spojku ležiacu v olejovom kúpeli, ktorá by mala nahradiť tradičný menič krútiaceho momentu a vďaka nižšej zotrvačnosti reaguje ihneď a bez strát. Podvozok so špeciálne pre CLS vyvinutou prednou nápravou má rozchodom zväčšený o 23 mm. Opäť ponúka AMG Ride Control a automatické upravovanie svetlej výšky. Dokáže meniť charakteristiku tlmičov podľa štýlu vodičovej jazdy a spolupracuje s posilňovačom riadenia redukujúcim spotrebu o 0,3 l/100 km. ESP má tri individuálne nastaviteľné stupne a na zadnej náprave pribudol diferenciál so zvýšenou svornosťou. V rohoch karosérie sú odľahčené, kované 19-palcové disky z ľahkých zliatin obuté do pneumatík 255/35 R 19 vpredu a 285/30 R 19 vzadu. Príchod na trhy sa očakáva v marci roka 2011 a hneď na začiatku výroby si budú môcť nadšenci objednať limitovanú verziu Edition 1 oblečenú do šedej Manganite so špeciálnymi dizajnérskymi finišmi interiéru. Predstavenie Mercedesu S 63 AMG nájdete tu: O Mercedese CL 63 a 65 AMG čítajte tu: