Lamborghini postupne dávkuje informácie o nástupcovi superšportového Murciélaga. Okrem úplne nového motora a predovky sa už objavili aj prvé podloženejšie špekulácie o mene.
iLamborghini Murciélago, dvanásťvalcový top model talianskej značky sa prestal vyrábať, no nástupca stále neprichádza. Prvé informácie však už začali pomaly prúdiť na povrch.
Špekulácie o novom mene, rátajúce so staronovým označením Jota sú zdá sa nepodložené. Automobilka si v USA zaregistrovala „prezývku“ **Aventador**. Dramatickosť sa mu určite nedá uprieť, no uvidíme, či sa nový dravec s býkom v znaku nakoniec predsa len stane jeho nositeľom.
Isté je však nové pohonné ústrojenstvo: Lamborghini zverejnilo informácie o motore V12 s objemom 6,5 litra, ktorý vzišiel z čistého listu papiera. Celkom nový agregát s 235 kg hmotnosti podávajúci výkon 515 kW (700 konských síl) pri 8 250 otáčkach a krútiaci moment 690 Nm pri 5 500 ot./min si značka vyvinula vo vlastnej réžii.
Kombinovať sa bude s novou automatizovanou manuálnou prevodovkou ISR (Independent Shifting Rod) s o 50 % skrátenými časmi radenia oproti porovnateľným dvojspojkovým „skriniam“, no so stále zachovanou každodennou použiteľnosťou. Váži len 79 kg a podľa Lamborghini by mala poskytnúť bezkonkurenčné pocity z radenia.
Vo výsledku tak budú stáť spontánne reakcie na zošliapnutie akcelerátora, masívna porcia záťahu a modulovaný, ale stále vysoko emocionálny zvuk. Kľukový hriadeľ a každá z dvanástich 4-ventilových hláv valcov je vyrobená zo zliatiny hliníka a kremíku. Krátkozdvihová konštrukcia garantuje vysokootáčkový charakter a nízke trenie. V nasávacom trakte stoja štyri individuálne škrtiace klapky, olejové mazanie bude fungovať na princípe suchej olejovej vane, ktorá umožňuje zásobovať agregát olejom aj pri vysokých hodnotách preťaženia.
Lamborghini napokon uviedlo, že nástupca divokého Murciélaga sa do výroby chystá už na začiatku roka 2011.