Vedenie automobilky BMW nepotvrdilo výrobu luxusného sedanu radu 7 so štvorvalcovým motorom. Správa prišla ako reakcia na príchod konkurenčného Mercedesu S 250 CDI, ktorý poháňa 4-valcový naftový agregát.
Automobilka BMW sa slovami Norberta Reithofera vyjadrila, že nebude nasledovať cestu konkurenčného Mercedesu a do svojej reprezentatívnej limuzíny radu 7 neplánuje (aspoň zatiaľ) montovať 4-valcové pohonné agregáty.
V ponuke majú i naďalej ostať šesť- a osemvalcové verzie (12-valce sa však už nespomínajú), ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov by mala v dostatočnej miere uspokojiť hybridná „sedmička“ s podtitulom ActiveHybrid.
Vyhlásenie prišlo ako reakcia na Mercedes-Benz 250 CDI BlueEfficiency, ktorý bude pod svojou kapotou prvýkrát vo svojej šesťdesiatročnej histórii ponúkať motor so 4 valcami. 2,2-litrový agregát si má za svoje služby pýtať iba 5,7 l/100 km a do ovzdušia má vypustiť 149 g CO2/km. Výkonu 150 kW (204 k) bude sekundovať mohutných 500 Nm krútiaceho momentu dostupných už od 1600 ot./min.
Viac informácií o 4-valcovom Mercedese-Benz 250 CDI BlueEfficiency môžete získať po kliknutí na link nižšie:
O ostatných plánoch automobilky BMW si môžete prečítať tu:
Test naftového BMW 730d nájdete tu: