Pätoro dverí pre Range Rover Evoque VIDEO!

Range Rover oficiálne predstavil ďalší karosársky variant prednedávnom debutujúceho modelu Evoque. Mierne vyššia karoséria dostane praktickejšie zameranie, na pútavom dizajne sa nič nemení.
Vydané  Text: 
Najmenší model luxusnej anglickej značky vychádza z konceptu LRX a je ostatnou karosárskou verziou 3-dverového Evoque predstaveného pred dvoma mesiacmi. Zastupuje praktickejšiu stránku ponuky, nakoľko svojho menšieho súrodenca Cross-coupé prerastá na výšku o 30 mm a zadní pasažieri budú mať o 50 mm viac miesta na ramená. Pri dĺžke 4 350 mm je ale stále o 430 mm kratší ako Range Rover Sport. Dizajn sa nemení, všetko ostáva tak ako pri trojdverovom variante. V luxusne ladenom interiéri sa dajú zadné sedadlá so systémom ISOFIX sklápať v pomere 60/40. Objem základného batožinového priestoru sme sa nedozvedeli, no po sklopení operadiel by sa mal rozšíriť na 1 445 litrov. Pozícia sedenia je oproti tradičným modelom značky nižšia, evokuje športovejší štýl pri súčasnej kombinácii s „kapitánskym výhľadom“. Z balíčka luxusných prvkov vo všetkom kopíruje menší Evoque: zákazník si môže zvoliť dual-view pre 9-palcový displej dotykovej obrazovky, konektivitu Bluetooth, ambientné osvetlenie, panoramatické strešné okno, navigačný systém s pevným diskom, satelitnú televíziu s DVD, zadný entertainment s bezdrôtovými slúchadlami a diaľkovým ovládaním, bezkľúčový prístup alebo vyhrievané predné sklo, volant či sedadlá. Z bezpečnostných a komfortných „vychytávok“ prináša Evoque upozornenie na prekážku v mŕtvom uhle, adaptívne svetlomety, poslednú generáciu parkovacieho asistenta s možnosťou paralelného parkovania, alebo Surround Camera System s 5 digitálnymi kamerami snímajúcimi okolie vozidla. Chýbať nebude ani známy systém Land Rover Terrain Response. Na výber bude možnosť pohonu všetkých kolies, no zvoliť sa dá aj ľahší variant s poháňanou prednou nápravou. Nové šasi dostalo adaptívne tlmiče MagnaRide s meniteľnou charakteristikou. Automatická šesťstupňová prevodovka bola zmodernizovaná a ponúka sa pri všetkých motorizáciách, v ponuke je aj manuál s rovnakým počtom prevodových stupňov. Ponuka motorov zahŕňa štyri štvorvalcové prepĺňané agregáty v kombinácii s benzínom i naftou. Verzia s predným pohonom dostala vysokoúsporný 2,2-litrový turbodiesel D4 s výkonom 110 kW (150 k) a emisiami CO2 na úrovni 130 g/km. Ostatné deriváty rovnakého objemu dávajú vo verzii TD4 rovnakých 110 kW a v prípade SD4 až 139 kW (190 k). Charakterizuje ich variabilné nasávanie turbodúchadla (VNT), upravené vírenie zmesi, vstrekovanie Common Rail s piezoelektrickými injektormi a variabilné časovanie ventilov. Preprogramované boli aj riadiace jednotky pre účinnejšie spaľovanie a zvoliť sa dá aj štart-stop systém. Celohliníková benzínová jednotka Si4 poznačená downsizingom s objemom 2,0 litra poskytuje výkon 176 kW (240 k), ktorý bol predtým doménou objemnejších šesťvalcov. Recept je podobný ako pri nafte. Vysokotlakové priame vstrekovanie, dvojité variabilné časovanie ventilov, zdokonalené prepĺňanie a emisie skresané až o 20 % oproti rovnako potentným konkurentom. Zaujímavosťou je Mahle zvukový generátor, ktorý sa stará o vzrušujúcejší akustický zážitok pri prudkej akcelerácii. Tak ako 3-dverový model, aj väčší Evoque sa stane globálnym modelom, ktorý vezme útokom až 160 trhov sveta. Cena by sa pritom mala pohybovať na úrovni **35 000 eur**.







Inzercia

Inzercia