Range Rover oficiálne predstavil ďalší karosársky variant prednedávnom debutujúceho modelu Evoque. Mierne vyššia karoséria dostane praktickejšie zameranie, na pútavom dizajne sa nič nemení.
Najmenší model luxusnej anglickej značky vychádza z konceptu LRX a je ostatnou karosárskou verziou 3-dverového Evoque predstaveného pred dvoma mesiacmi. Zastupuje praktickejšiu stránku ponuky, nakoľko svojho menšieho súrodenca Cross-coupé prerastá na výšku o 30 mm a zadní pasažieri budú mať o 50 mm viac miesta na ramená. Pri dĺžke 4 350 mm je ale stále o 430 mm kratší ako Range Rover Sport.
Dizajn sa nemení, všetko ostáva tak ako pri trojdverovom variante. V luxusne ladenom interiéri sa dajú zadné sedadlá so systémom ISOFIX sklápať v pomere 60/40. Objem základného batožinového priestoru sme sa nedozvedeli, no po sklopení operadiel by sa mal rozšíriť na 1 445 litrov. Pozícia sedenia je oproti tradičným modelom značky nižšia, evokuje športovejší štýl pri súčasnej kombinácii s „kapitánskym výhľadom“. Z balíčka luxusných prvkov vo všetkom kopíruje menší Evoque: zákazník si môže zvoliť dual-view pre 9-palcový displej dotykovej obrazovky, konektivitu Bluetooth, ambientné osvetlenie, panoramatické strešné okno, navigačný systém s pevným diskom, satelitnú televíziu s DVD, zadný entertainment s bezdrôtovými slúchadlami a diaľkovým ovládaním, bezkľúčový prístup alebo vyhrievané predné sklo, volant či sedadlá. Z bezpečnostných a komfortných „vychytávok“ prináša Evoque upozornenie na prekážku v mŕtvom uhle, adaptívne svetlomety, poslednú generáciu parkovacieho asistenta s možnosťou paralelného parkovania, alebo Surround Camera System s 5 digitálnymi kamerami snímajúcimi okolie vozidla.
Chýbať nebude ani známy systém Land Rover Terrain Response. Na výber bude možnosť pohonu všetkých kolies, no zvoliť sa dá aj ľahší variant s poháňanou prednou nápravou. Nové šasi dostalo adaptívne tlmiče MagnaRide s meniteľnou charakteristikou. Automatická šesťstupňová prevodovka bola zmodernizovaná a ponúka sa pri všetkých motorizáciách, v ponuke je aj manuál s rovnakým počtom prevodových stupňov.
Ponuka motorov zahŕňa štyri štvorvalcové prepĺňané agregáty v kombinácii s benzínom i naftou. Verzia s predným pohonom dostala vysokoúsporný 2,2-litrový turbodiesel D4 s výkonom 110 kW (150 k) a emisiami CO2 na úrovni 130 g/km.
Ostatné deriváty rovnakého objemu dávajú vo verzii TD4 rovnakých 110 kW a v prípade SD4 až 139 kW (190 k). Charakterizuje ich variabilné nasávanie turbodúchadla (VNT), upravené vírenie zmesi, vstrekovanie Common Rail s piezoelektrickými injektormi a variabilné časovanie ventilov. Preprogramované boli aj riadiace jednotky pre účinnejšie spaľovanie a zvoliť sa dá aj štart-stop systém.
Celohliníková benzínová jednotka Si4 poznačená downsizingom s objemom 2,0 litra poskytuje výkon 176 kW (240 k), ktorý bol predtým doménou objemnejších šesťvalcov. Recept je podobný ako pri nafte. Vysokotlakové priame vstrekovanie, dvojité variabilné časovanie ventilov, zdokonalené prepĺňanie a emisie skresané až o 20 % oproti rovnako potentným konkurentom. Zaujímavosťou je Mahle zvukový generátor, ktorý sa stará o vzrušujúcejší akustický zážitok pri prudkej akcelerácii.
Tak ako 3-dverový model, aj väčší Evoque sa stane globálnym modelom, ktorý vezme útokom až 160 trhov sveta. Cena by sa pritom mala pohybovať na úrovni **35 000 eur**.