Volkswagen sa v rámci modernizácie motorovej palety Pola zameral na zníženie spotreby a emisií CO2. Najpredávanejší trojvalec dostane technológiu BlueMotion a naftový 1.6 TDI bol nahradený agregátom s objemom 1,2 litra.
Volkswagen modernizuje a dopĺňa paletu pohonných jednotiek pre model Polo. Najpredávanejší agregát – trojvalcový **1,2-litrový „atmosférický benzín“** s výkonom 51 kW (70 k) pri 5 400 otáčkach a krútiacim momentom 112 Nm pri 3 000 ot./min. dostane úsporný balíček **BlueMotion Technology**.
V rámci sériovej výbavy bude pre najslabšie Polo v ponuke štart-stop systém, rekuperácia brzdnej energie, pneumatiky so zníženým valivým odporom a dlhšie prevodové pomery. Výkonové parametre ostávajú rovnaké, zrýchlenie z 0 na 100 km/h ostalo na úrovni 14,1 sekundy a maximálna rýchlosť je stále 165 km/h. Znížila sa však spotreba paliva v kombinovanom cykle: z 5,5 na **5,2 l/100 km**, pričom emisie CO2 poklesli zo 128 na **119 g/km**.
Zmena v naftovom programe už pred časom zaznamenala odchod 1,6-litrového TDI (55 kW/75 k), ktorý nahradil nový trojvalcový **1.2 TDI** (aj v kombinácii s BlueMotion) so vstrekovaním Common Rail a prepĺňaním turbodúchadlom. Poskytuje pritom úplne identický výkonový strop 55 kW (75 k) pri 4 200 ot./min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 180 Nm pri 2 000 otáčkach.
Spotreba pritom klesla o 0,4 l/100 km, takže v kombinovanom cykle si trojvalcové naftové Polo zapýta iba **3,4 litra** **na sto kilometrov**. Konzum v meste by mal kulminovať na úrovni 4,1 litrov, no v mimomestskej prevádzke by vodič mal dosiahnuť aj na magickú hranicu 3 litrov (!). Emisie CO2 popritom klesli na výbornú hodnotu **89 g/km**.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa udeje za 13,9 s, maximálna rýchlosť by sa mala zastaviť na 173 km/h. Motor sa kombinuje s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou a slovenský importér ho ponúka s dvoma vyššími výbavami Comfortline a Highline za 13 310, resp. 13 900 €. BlueMotion je možné zvoliť iba v základnom stupni Trendline kde je však jeho cena 13 890 € už takmer totožná s výbavou Highline.
Prečítajte si aj o teste jazdeného Volkswagen Polo 1.4 16V vyrobeného v roku 2006: