Škoda Octavia prvej generácie skončila

V utorok zišla z výrobnej linky závodu Škoda vo Vrchlabí posledná Octavia prvej generácie, predávaná ako Octavia Tour. Od roku 1996 sa z nej vyrobilo presne 1 442 126 kusov.
Vydané  Text: 
Prvá Octavia novodobej histórie značky Škoda zišla z výrobnej linky v roku 1996, no jej vývoj začal už štyri roky predtým. Pre českú značku, v tej dobe už v rukách toukoncernu Volkswagen, sa stala prelomovým modelom, ktorý pomohol zvýšiť jej imidž nielen doma, ale aj v ostatných európskych krajinách. Kombi s obrovským batožinovým priestorom zavítalo na trhy v roku 1998, neskôr prišiel i pohon všetkých kolies. V roku 2000 bol potom na rade omladzovací facelift. Prvá generácia liftbacku priniesla pre českého automobilového výrobcu moderné koncernové technológie: automatickú prevodovku či jej šesťstupňový manuálny ekvivalent, kotúčové brzdy na všetkých kolesách, ABS, ESP, ASR, EDS, alebo už spomínaný pohon všetkých kolies. Novodobá Octavia dostala ako prvá v histórii Škody motory prepĺňané turbodúchadlom, a to benzínové i naftové. V prípade agregátov SDI a TDI bolo inováciou i samotné vstrekovanie nafty, ktoré už palivo nedávkovalo „do predkomôrky“, ale priamo do valcov. Octavii neboli cudzie ani úspechy: v roku 1999 získala českú Národnú cenu za dizajn, opantala aj anketu Car of the Year a vo Veľkej Británii si ju zvolili za najlepšie vozidlo v kategórii kombi. **Druhá generácia** (štart 2004, facelift 2008) vhodne nadviazala, keď sa jej ušlo ocenenie Trophy 2008 a 2009, AutoBest 2010 či Best Family Car 2010. Predseda predstavenstva Škoda Auto, Prof. Dr. h.c. **Winfried Vahland** prehlásil: „Octavia je srdcom značky Škoda. Je stelesnením našich hodnôt a predstavuje výbornú ponuku priestoru, vysokú praktickosť a maximálnu orientáciu na rodinu. A rovnaké hodnoty bude tento modelový rad reprezentovať i naďalej.“ Do dnešného dňa sa z oboch generácií Octavie vyrobilo už viac ako **2 862 000** kusov a čísla stále narastajú. Od budúceho roka vyrazí na cesty flotila elektromobilov Octavia Green E Line, ktorá sa predstavila na parížskom autosalóne ako logický krok v oblasti znižovania objemu produkovaných emisií. Kliknite aj na článok o slovenských cenách druhej generácie Škody Octavie Tour: Test najnovšej Octavie liftback s motorom 1.2 TSI nájdete tu: Prípadne klikajte na testovanú Octaviu Combi 2.0 TDI DSG







Inzercia

Inzercia