Volkswagen v spolupráci s Fraunhoferovým inštitútom IST v Braunschweigu vyvíja čelné sklo, ktoré zvládne odolávať zamŕzaniu i kondenzovaniu vzdušnej vlhkosti, alebo ak chcete rosy. Celý proces by mal fungovať až do extrémnych -18 °C.
Technológia funguje na báze nanášania špeciálnej priehľadnej vrstvy tenkého filmu, v ktorom je obsiahnutý indium-cín-oxid. Ten dokáže zamedziť teplotnej výmene okna s ovzduším, čiže predné sklo neprepustí „studené lúče“ cez svoju vrstvu. Sklo tak nevykazuje veľké teplotné rozdiely, ktoré vytvárajú podmienky pre skondenzovanie vody/vlhkosti a následné vytvorenie ľadovej vrstvy.
Na fungovanie majú však veľký vplyv výkyvy počasia – najmä vietor, oblačnosť a pomer vlhkosti obsiahnutej vo vzduchu. Sám Volkswagen priznáva, že nie vždy je preto zabezpečená bezproblémová priehľadnosť.
Posledným a dosiaľ nevyriešeným problémom je skutočnosť, že kvôli špeciálnej vrstve chemických látok vo filme čelného skla sú rádiové a telefónne signáli rušené. Činnosť audiosystému a mobilného telefónu je preto výrazne obmedzená. Takéto fungovanie nie je samozrejme akceptovateľné, vývoj preto prebieha ďalej. No základné znalosti už inžinieri získali, nasledovať bude len technické dolaďovanie a skúšky.