Štúdia predstavená v roku 2009 vo Frankfurte nad Mohanom vzbudila veľký záujem. BMW postupne zverejňovalo informácie, fotografie i videá pojazdného demonštrátora, pričom sa s ničím netajilo. S karosériou BMW radu 6 Coupe sa čiernou fóliou obalená štúdia premávala po okruhu, BMW dokonca spustilo špeciálnu internetovú stránku, kam postupne uploadovalo nové informácie o „tajnom“ modeli z Mníchova.
Po mesiacoch dráždenia publika prichádza správa, že vozidlo s kombináciou elektromotorov a spaľovacieho agregátu príde napokon do sériovej výroby ako športový plug-in hybrid. A krátko nato sa testovacie vozidlo predstavilo v staronovom kabáte dynamickej štúdie s revolučnou aerodynamikou oddelených panelov a tvarovaných plôch.
Priehľadné dvere, zakrývajúce oba rady sedadiel sa otvárajú dohora. Všetky plochy a línie sú maximálne futuristické. Od predných svetiel objímajúcich obrovské „ľadvinky“ cez kvapkovité stvárnenie profilu až po natiahnutú a dynamickú zadnú časť so svetlami pripomínajúcimi morské vlny. Obzvlášť zozadu vynikne jedinečnosť celého dizajnového konceptu – množstvo medzier, prechodov a oddelených panelov potom dotvárajú obrovské kolesá s krytmi pomáhajúcimi lepšiemu obtekaniu vzduchu. Koeficient aerodynamického odporu 2+2 miestneho kupé sa môže napokon popýšiť výbornou hodnotou 0,22.
Viac podrobností BMW neuviedlo, vieme len, že štúdia vysoká 1,24 m je (zatiaľ) poháňaná kombináciou 3-valcového turobodieselu a synchrónneho elektromotora na prednej náprave a plne hybridného ústrojenstva vzadu. Celkový výkon dosiahol 241 kW (328 k), čo pomohlo k výbornému zrýchleniu z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Kombinovaná spotreba je i vďaka kontrolnému manažmentu a rekuperácii brzdnej energie podľa EU testovacieho cyklu 3,76 litra nafty na 100 km.
Dojazd na čisto bezemisný elektrický pohon dosiahne 50 km, po zapojení spaľovacieho motora sa predĺži až na 700 km. Zdrojmi energie bude 24-litrová nádrž na naftu a líthium-polymérové batérie umiestnené v strede vozidla, schopné plného dobitia z elektrickej siete za cca 2,5 hodiny.