Kórejská značka SsangYong ukázala svoje nové SUV Korando, pojmovo odkazujúce na pôvodný model Korado z konca minulého storočia. Na trhy sa má dostať už začiatkom roka 2011.
Dizajn zverili na starosť Giorgettovi Giugiarovi, ktorý predviedol konzervatívne poňatie karosérie SUV. Korando môže pripomínať domácu kórejskú produkciu, napríklad takú Kiu Sportage. Rozoznať sa dá i Nissan Qashqai či už nevyrábaný Hyundai Tucson. Vzadu i zboku je to už ale samostatný jedinec ozvláštnený krivkami vrytými do plechov, oblými plochami a „nadvihnutou“ partiou nad zadnými kolesami. Staré Korado z deväťdesiatych rokov tak už nič nepripomína, preč je i špicatá kapota a dlhé previsy.
Interiér kompaktného SUV je ukážkou kórejskej modernej architektúry strohých línií a vyvážených plôch. Dojem sa snažia vyvolať strieborné a chrómové dekorácie, kožené čalúnenie a šikovné drobnosti.
Karoséria dorástla v dĺžke na 4 410 mm, na šírku meria 1 830 mm a výška sa hlási so 1 675 mm. Rázvor osí kolies 2 650 mm o 10 mm prekonáva spomínanú Kiu Sportage, a s pohotovostnou hmotnosťou 1 591 kg (pohon 2WD, manuálna prevodvka) váži dokonca takmer o 200 kg menej ako ona. Podvozková skupina stojaca vpredu na zavesení McPherson a vzadu na zložitejšej viac-prvkovej náprave by mala poskytnúť komfort porovnateľný s lepšími z triedy kompaktov.
Štandardný pohon predných kolies sa bude dať na želanie zameniť za očakávané 4×4. To za normálnych okolností obšťastňuje krútiacim momentom iba prednú nápravu, v prípade preklzu sa zapoja i zadné partie. V bojových podmienkach náročnejšieho terénu môže vodič zvoliť režim zamknutia diferenciálu a preradiť tak na permanentnú štvorkolku. Fungovať to však bude iba do rýchlosti 40 km/h, inak by hrozilo poškodenie systému. Zaujímavosťou je aj schopnosť rozoznať opotrebovanie pneumatík, resp. odlišnú veľkosť nasadených kolies. V prípade „nesúladu“ elektronika prehodnotí pomer toku síl na kolesá a zabráni tak prílišnému tlaku na celé ústrojenstvo.
Na pohon bude slúžiť zatiaľ jediný agregát e-XDi 200 s výkonom 129 kW (175 k) pri 4 000 ot./min. Krútiaci moment 2,0-litrového štvorvalca vrcholí hodnotou 360 Nm v rozmedzí 2 000 až 3 000 otáčok. O nepatričné ekologické dopady na životné prostredie netreba mať obavy, motor nielenže spĺňa emisnú normu Euro 5, ale pripravený je prispôsobiť sa aj Euru 6.
Ako i ostatné motory jeho kategórie pracuje s priamym vstrekovaním nafty common rail, tu s tlakom 1 800 barov a turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek. Kombinovaná spotreba by sa mala dostať na 6,0 litra na 100 km. V základnej konfigurácii sa bude montovať šesťstupňová manuálna prevodovka, automatická „skriňa“ s rovnakým počtom prevodov bude potom vaša za „skromný“ príplatok.
Kórejská, no i „starokontinentálna“ konkurencia dostane modelom Korando ďalšieho a pomerne schopného hráča v už tak natesnanom segmente športovo-úžitkových vozidiel.