Oddelenie BMW Motorrad má po úspešnom vstupe do segmentu super sport v pláne rozšíriť svoje portfólio o doteraz chýbajúce mestské skútre. Predstavil preto veľký Concept C, nasledovať bude ešte druhý, doposiaľ nešpecifikovaný model.
Concept C je víziou veľkého skútra s typickou tvárou nemeckej značky. Prezentuje takzvanú „delenú tvár“ (split face), vizuálnu tripartitu dynamických reakcií, vyplývajúcu zo siluety ťahajúcej sa od prednej časti a predného blatníka ďalej. Pohľad odhalí aj dvojito naklonený predný spojler v štýle športových modelov ako S 1000 RR.
Na rozdiel do základnej siluety v tvare písmena L, typickej pre doterajšie veľké skútre a ich prevažujúco vertikálne línie sa Concept C uberá novou, športovejšou a dynamickejšou cestou. Vysoká zadná sekcia zdôrazňuje ľahkosť a agilitu dvojvalcového motora. Dravosť a elegancia zároveň sa odzrkadľujú aj v dynamicky strihnutom veternom štíte v štýle krídlovky a hliníkových spodných ochranných krytoch, prevzatých z modelov GS.
Tmavo chrómovaná úprava komponentov zavesenia kolies a rámu vstupuje do štylistického vzťahu s hliníkovými a modro lakovanými dielmi karosérie. Sekcie s povrchovou úpravou čierny satén predstavujú vysoký kontrast, zdôrazňujúci centrálnu časť skútra.
Concept C prichádza s prepracovaným mechanizmom monolever s dutým hriadeľom, zvonku viditeľne pripojeným na pružiacu vzperu. Zavesenie predného kolesá má podobu vidlice obrátenej hore nohami. Dve pevné kotúčové brzdy s dvoma radiálnymi strmeňmi vpredu dopĺňa brzdový kotúč na zadnom kolese a systém ABS.
O pohon štúdie sa stará nový radový dvojvalcový motor spojený s prevodovkou CVT s plynulo variabilným prevodovým pomerom. Výkon, krútiaci moment, a jazdné výkony budú podľa BMW stáť na špičke segmentu.
Vo vzdialenejšej budúcnosti sa pozornosť upriami aj na predné svetlo zložené z LED diód, integrované do čelných panelov kapotáže. Futuristická vízia pokračuje aj v podobe absencie konvenčných spätných zrkadiel, ktoré nahradia dve vzadu umiestnené videokamery. Tieto sledujú oblasť za vozidlom a zobrazia ju na dvoch LCD monitoroch v „kokpite“, v zornom poli vodiča. Rýchlosť jazdy, otáčky motora a ďalšie údaje potom zobrazí tretí LCD displej.
BMW už dokonca naplánovalo aj bližšie podrobnosti produktu, výroba bola pridelená produkčným kapacitám BMW Motorrad sídliacim v Berlíne.