Ford Focus RS sa podrobil výmene orgánov. Úlohy sa ujal nemecký Stoffler, ktorému sa podarilo pôvodných 305 koní putujúcich na predné kolesá transplantovať do 365 koňového stáda.
Úprave sa Ford Focus RS podrobil s jediným cieľom: zvýšiť výkon, zlepšiť zvuk a priniesť nové zážitky z riadenia ultimatívneho hot-hatchu. Focus RS je zo svorky konkurentov najväčším zúrivcom, verzia RS500 ho v tom len podporila, no Stoffler celkový charakter posúva niekam do sfér ťažkej váhy. Až sa núka otázka, či nie je toľko sily plytvaním.
Pôvodný prepĺňaný 2,5-litrový päťvalec dokázali výkonovo vytiahnuť z 224 kW (305 k) až na 268 kW (365 k). Taktiež krútiaci moment Stoffler vyšponoval z pôvodných 440 Nm na vynikajúcich 525 Nm. Všetky „číselné“ zlepšenia má na starosti optimalizovaný manažment motora, medzichladič stlačeného vzduchu, palivová pumpa ako i nasávacie potrubie. Všetko za 2 900 € a s certifikátom Technical Control Board, ktorý zaručuje bezproblémové zakomponovanie dielov do technickej dokumentácie vozidla.
Stoffler ponúka tri rôzne výfukové potrubia. Najkomplexnejšie riešenie poskytuje športový výfuk z nehrdzavejúcej ocele vyvinutý priamo v dielňach Stoffleru s ovládaním klapiek pre dunivé peklo alebo menej ukričané napätie. Cena za kompletný trakt je 2 300 €.
Alternatívou je systém CSC za 1 280 €, alebo komplex Miltek za prijateľnejších 990 €. V ponuke je i 200 bunkový športový katalyzátor za 985 € s povolením na prevádzku na pozemných komunikáciách. Dopĺňa ho športový vzduchový filter GGR za 695 €, resp. GGR uhlíkový vzduchový filter za 895 €.
Ford Focus RS, Stofflerom prekrstený na RS 1 tak získal pretekársky charakter stále zabalený do pomerne nenápadného kabáta sériového hatch-backu nižšej strednej triedy.
Text: Lukáš Vlasák
Foto: archív