Najsilnejší Dodge Challenger

Dodge konečne vypočul volania zarytých fanúšikov a vypustil špeciálnu edíciu Challenger SRT8 392. Okrem nového motora s vyšším výkonom dostal i väčšiu chuť na šantenie v zákrutách.
Vydané  Text: 
Dodge Challenger SRT8 používa 6,1-litrový osemvalec do V s uhrančivým zvukom. Challenger SRT 392 ho ale bezcitne zavrhol. Namiesto neho si pod svoju plochú prednú kapotu adoptoval legendárny HEMI V8 s 392 kubickými palcami. Originál tohto agregátu sa prvýkrát objavil v roku 1957, kedy nahrádzal pôvodnú verziu s 354 kubickými palcami. Krátko nato bol prispôsobený na použitie v pretekoch dragsterov a zúčastnil sa mnohých rýchlostných pretekov na súši i vode. Po roku 1958 zmizol zo sériových vozidiel, no osud legendy sa mu už nevyhol. Dnes je ceneným artefaktom, ktorý zberatelia hrdo vystavujú okoliu. V roku 2007 Mopar, patriaci pod krídla Chrysleru tento agregát rehabilitoval a predstavil v modernej podobe. V edícii Challenger SRT8 392, z ktorého prvá séria bude zahŕňať 1 492 špeciálne upravených kusov sa dočkal sily 344 kW (470 k) a 636 Nm. Nezabudlo sa ani na prvky vodičskej zábavy. Prepracované bolo riadenie s hydraulickým posilňovačom, ktoré teraz dostalo novú pumpu a strmší prevod. Výsledkom je znásobený cit vo volante a ostrejšie reakcie na pohyby v okolí stredovej polohy. Inžinieri sa vyhrali taktiež s podvozkom. Utlmenie rázov prinieslo istejšie držanie tela a lepší komfort pre každodenné jazdenie. Prekalibrovaná geometria náprav zaručila väčšiu istotu a handling v prejazdoch zákrutami. Challenger SRT8 je v tomto prevedení vrtkejší a hravejší, s výraznejším výkonovým potenciálom. Prvých 1 492 zákazníkov, ktorí si stihnú vychytať špeciálny balíček Challengerov dostane na svoj muscle car dvojfarebnú kombináciu s pruhmi požičanými z Viperu. Auto bude rolovať na 20-palcových leštených diskoch SRT s matným povrchom a čiernym podkladom. Pribudlo predné lízatko a rám mriežky nasávania je lakovaný vo farbe karosérie tak ako i zadný spojler. Nápisy 392 HEMI na blatníkoch dopĺňa štvorica výfukových koncoviek od Moparu. Zlepšila sa aerodynamika a zároveň stabilita pri vysokých rýchlostiach. V interiéri sú inštalované sedadlá s čalúnením perlovo bielou kožou a modrými pruhmi s prešívaním v rovnakej farbe. Pre prvú sériu bude zároveň charakteristická plaketa s poradovým číslom konkrétneho vozidla. Výroba bude prebiehať v Bramptone v Kanade a do USA sa posilnený Dodge vydá už koncom tohto roka.







Inzercia

Inzercia