Škoda plánuje svoju budúcnosť

Škoda sa chystá v nasledujúcich desiatich rokoch podstatne zvýšiť objemy predaja. Pomôcť jej pritom majú nové mimoeurópske trhy.
Vydané  Text: 
Na kongrese Automobilwoche v Berlíne sa predseda predstavenstva Prof. Winfried Vahland vyjadril: „Škoda stojí pred novou etapou rastu. Naším cieľom je do konca desaťročia minimálne dosiahnuť zdvojnásobenie celkového odbytu značky Škoda v porovnaní s dnešnými objemami“. Vahland taktiež potvrdil ambície rozšíriť modelovú paletu. Na scénu sa už pomaly chystá nový miniautomobil postavený na základe VW Up!, ktorý sa bude vyrábať v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia. Rozšíriť sa taktiež majú výrobné kapacity domácich českých, ale i ostatných závodov. Rozhodujúcu hybnú silu budúceho rastu odbytu vidí vedenie Škody najmä v rastúcej sile krajín ako Čína, India a Rusko. Dnes je ich podiel na počte predaných vozidiel približne 30-percentný, v nasledujúcom desaťročí má však vzrásť až na 50 %. V pláne na úspech je uprednostňovaná najmä priestrannosť, jednoduchosť a praktickosť vozidiel, ktoré majú stáť v koncerne Volkswagen na pozícii vstupnej brány. Ostatné roky sa Škode darilo najmä vďaka konkurencieschopným vozidlám s regionálnym akcentom a zameraním na hodnotu za „rozumné“ peniaze. Počet zákazníkov sa dokonca strojnásobil. Cesta na nové trhy je pripravená. V ostatných troch rokoch vzrástol odbyt v mimoeurópskych krajinách na viac ako dvojnásobok. Iba v Číne Škoda za rok 2009 predala viac ako 120 000 vozidiel a trend rastu nepoľavuje. Počas prvých deviatich mesiacov tohto roka predstavoval nárast predajov nových vozidiel v Číne až 65 %. Česi budú s podporou materského koncernu ďalej investovať i do rozvoja predajnej siete: počet dílerov napríklad v Číne vzrastie zo súčasných 250 na 600.







Inzercia

Inzercia