Mazda 2 facelift: Nové info

Mazda 2 prichádza s osvieženým dizajnom, komplexom technických zlepšení a paletou modernejších pohonných jednotiek spĺňajúcich emisnú normu Euro 5.
Vydané  Text: 
Súčasná podoba Mazdy 2 prišla na trh v roku 2007. Vtedy revolučné zníženie hmotnosti namiesto jej rastu prinieslo úsporu 100 kg, predovšetkým vďaka jednoduchým a premysleným riešeniam. Napriek tomu bezpečnosť neutrpela, naopak v crash-testoch Euro NCAP dosiahla Mazda 2 plný bodový zisk piatich hviezdičiek. Pre Mazdu je malá „dvojka“ jedným z najlepšie predávaných modelov v Európe, do augusta 2010 si ju tu objednalo viac ako 207 000 zákazníkov. Nastal však čas na generačné osvieženie. **Exteriér** zaznamenal drobné štylistické zmeny, ktoré auto pozdvihli k dynamickejším a modernejším zajtrajškom. Prednej časti dominuje nová kaplnka okrídleného znaku, usmievavý otvor nasávania vzduchu a vertikálne kaplnky hmlových svetiel. Farebná škála lakov je odteraz osviežená o modrú Aquatic a červenú Burgundy, novinkou sú i 16-palcové hliníkové disky a menšie 15-palcové „plecháče“ s inými puklicami. Verzia Sport bude zahŕňať sadu spojlerov vrátane zadného okenného. **V interiéri** sa objavujú odolnejšie materiály, nová je kaplnka s rýchlomerom a otáčkomerom, obklad centrálnej konzoly dostal lesklý plast a kruhové výduchy vetrania v strede už nie sú strieborné. Často sa totiž odrážali od predného skla. Taktiež sedadlá ponúkajú iné, sviežejšie poťahy. Z výbavy bude na výber napr. rádio s CD a MP3, bezkľúčový prístup a štartovanie, tempomat, automatická klimatizácia či vyhrievanie sedadiel. ABS s EBD (elektronická distribúcia brzdenej sily) sú štandardom, stabilizačný systém DSC sa dodáva za príplatok. Ponúkať sa i naďalej bude **3- a 5-dverová karosárska verzia**. Väčší model má na dĺžku 3 900 mm, 1 695 mm na šírku a 1 475 mm na výšku. Rázvor osí náprav je 2 490 mm, váha najľahšej verzie sa dostala pod 1 tonu (960 kg), najťažší kúsok s naftou pod kapotou váži stále výborných 1 025 kg. Poslinila sa aj **podvozková skupina**. Zadná náprava dostala nový tvar s bodovými zvarmi a vpredu bola optimalizovaná tvrdosť púzdier pre lepší komfort pri súčasnom zachovaní rovnakej miery handlingu. Mäkšie sú i zadné vlečné ramená, ktoré redukujú sily prenikajúce do karosérie v prípade prejazdu nerovnosťami. **Pohonné jednotky** boli prepracované tak, aby spĺňali emisnú normu Euro 5. **MZR** **1.3 Standard Power** generuje výkon 55 kW (75 k) pri 6 000 ot./min. a 119 Nm krútiaceho momentu pri 3 500 otáčkach. Kombinovaná spotreba paliva zároveň klesla o 2 % na 5,1 l/100 km a emisie CO2 spadli o 5 % na 119 g/km. **MZR 1.3 High Power** vydoluje 62 kW (84 k) pri rovnakých otáčkach, krútiaci moment je mierne vyšších 121 Nm a spotreba i emisie sú navlas identické so slabším variantom. **MZR 1.5** s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou dáva 75 kW (102 k) pri 6 000 ot./min. a 133 Nm pri 4 000 otáčkach. V kombinovanom cykle si zapýta 5,8 litra na 100 km a vypustí 135 g CO2/km. Ponúkať sa bude i 4-stupňový „automat“, spotreba však rapídne stúpa na 6,3 l/100 km. Vynovený turbodiesel **MZ-CD 1.6** so vstrekovaním common-rail produkuje 70 kW (95 k) pri 3 800 ot./min. a 205 Nm v rozmedzí 1 750 až 3 000 ot./min. Disponuje len dvojventilovou technikou SOHC, namiesto predtým použitej 4-ventilovej DOHC. Motívom bola jednoduchosť, minimum použitých častí a váha agregátu. Motor sa zohrieva rýchlejšie a celkovo pracuje s nižšími teplotami ako doteraz. Oproti predchodcovi preto spotrebuje o 2 % menej nafty (4,2 l/100 km) a do ovzdušia vypustí 110 g CO2 na km. **Ceny na Slovensku** stále nie sú známe, novinka z Paríža však na nemeckom trhu štartuje s cenou 14 200 €. Na opačnej strane rebríčka potom stojí najsilnejšia „dvojka“ za 18 700 €.







Inzercia

Inzercia